🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آهسته

(ثبت: 267634) بهمن 21, 1402 

 

سایه انداخته رویم شب غم آهسته
می زنم در خودم آهسته قدم آهسته

ماه می تابد و اما به کجا؟ ناپیدا
پر اشباح شود ، باغ ارم آهسته

شاخه ای بید که آویخته بر من در باد
ایستاده ست و کمی هم شده خم آهسته

می رسد او به قرارم ننشسته ست هنوز
می شوم بسته تر از موج به یم آهسته

راستی را که در این مرحله از سر گذرد
دود قلیان من از نوع دو نم آهسته

قهوه یا شیر و شکر؟ هیچ، نخواهد نوشید
با حیا حرف زند ساده و کم آهسته

از خودم گاه سکوتی، نگران می پرسم
من و او چند نیاییم به هم آهسته

شود ایا که پس از من به خودش فکر کند
سم مهلک نخورد جای قسم آهسته

نامه شد راز شبم نامه بری می طلبم
نام او، خون دلم، لرز قلم آهسته

بین خاکستر و خونم نفسم بندامد
بروم یا که بمانم؟ بروم آهسته

محمد یزدانی جوینده

 

 

 

نظرها 12 
  1. مهدی محمدی

    بهمن 21, 1402

    سلام و عرض ادب، قلمتان تابان 🌹

  2. حمید گیوه چیان

    بهمن 21, 1402

    درود جناب یزدانی عزیز و بزرگوار
    بینظیر است قلم زیبایتان
    بسیار لذت بردم
    مثل همیشه بدرخشید استاد👏👏👏👏💐💐💐

    • درودها جناب دوست حمیدگیوه چیان
      شاعر گرانقدر
      نظر لطف شماست.
      سپاسگزارم🌹🌹🌹🌹🌹

  3. احمد محسنی اصل

    بهمن 21, 1402

    درود بر برادر عزیز و بسیار ارزشمندم جناب یزدانی
    بسیار عالی و روان بود
    استفاده میکنم و بسیار ممنونم 🌺❤️🌺🙏

    • درود و احترام جناب دوست
      احمدمحسنی اصل شاعر بزرگمهر
      عالی نگاه زیبای شماست
      سپاسگزارم
      🌹🌹🌹🌹🌹

  4. برهان جاوید

    بهمن 21, 1402

    درود و عرض ادب و احترام استاد یزدانی گرامی غزلی بسیار زیباست و سرشار از قریحه و ذوق و قابل تحسین و از برجسته ترین ویژگی این غزل اگر بخواهم ذکر کنم حس بخشی و تصاویر زنده و جاری و مستحکم در تمام بیت ها، بُعد بخشی در تمام سطوح چه در طول و چه در عرض و ارتفاع می باشد که ان را در اوج زیبایی و سادگی دارای مفاهیم حجیم و پیچیده کرده که ذهن را درگیر کشف شهود و کنکاش در ان می کند مخصوصا در چهار بیت ابتدایی و بیت پایانی بیشتر از ابیات دیگر قابل لمس هستند
    همواره سلامت و پیروز باشید 🌺🌺👏👏👏❤️❤️

    • درود و احترام جناب دوست شاعر بزرگمهر برهان جاوید
      خلوت شاعرانه ام را با حضوری گرم رونق بخشیدی
      نگرش آگاهی بخش و هنرمندانه ات
      قلم نوازشگر و نگارش جان پرورت ستودنی است
      ارادت و سپاس🌺🌸🌺🌸🌺🌸

  5. علی معصومی

    بهمن 21, 1402

    کاش می شد که تو را بوسه زنم اهسته
    جان خود را به فدای تو کنم اهسته

    موج دریای تو را دیدم در خاطره ام
    می برم تا ته نیزار بلم اهسته

    می بری با خودت اخر به سرقله عشق
    مثل کوهی که به من داده جنم آهسته
    #بداهه

    لذت بردم جناب یزدانی نازنین
    🌺🌿🌺🌿🌺🌿

    می رود

    • درود و احترام شاعر استاد جناب مهندس علی معصومی
      از اشعار زیبایتان بهره می برم
      بابت بداهه ی زیبایتان بیش از پیش سپاسگزارم
      ارادت 🙏🍃🌿💐🌿🍃🙏

  6. درود
    زیبا ودلنشین سروده اید
    🙏⚘❤🌹
    رقص قلمتان ابدی

    • درودها شاعر ارجمند جناب عبدالله پور
      زیبا حضور گرم شماست
      🙏🍃🌿💐🌿🍃🙏
      پیروز باشید و پاینده در پناه حق