🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چەکمەبۆر

(ثبت: 246942) فروردین 22, 1401 

 

هیوادار بوو؛
که له جیاتی تفەنگ،
کتێب و،
قەڵەمێکێ پێ بواێا
تا وێنەێ باڵەندەێکی بکێشا
لەگەڵ لەقێک زەیتوون؛
— چه‌کمه‌بۆر!

▪︎برگردان فارسی:

…آرزو کرد،
به جای تفنگ
کتاب وُ، قلم داشت تا
پرنده‌ای را نقش بزند با شاخه‌ای زیتون؛
–سرباز!

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (5):

نظرها
  1. فریبا نوری

    فروردین 22, 1401

    درود جناب فلاحی گرانقدر
    با توجه به مضمون، در برگردان فلرسی “دفتر و قلم” یا ” کاغذ و قلم” بهتر از “کتاب و قلم” نیست؟

    • سعید فلاحی

      فروردین 24, 1401

      درودتان
      برگدان تحت لفظی بود
      سعی شده عین عبارت بکاربرده شود

  2. رها فلاحی

    فروردین 25, 1401

    👏👏👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا