🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ☀️ سیرنگ آفتاب ☀️

(ثبت: 264857) آبان 2, 1402 
☀️ سیرنگ آفتاب ☀️

خالت به چهره کودک هندو در آفتاب
کی می شود سیاه نبیند گر آفتاب؟

ریزد عرق ز تاب می از گیسویت به رخ
یا ریخته به دامن شب اختر آفتاب؟

ابرو هلال گونه به گونه ت کشیده تیغ
یا در افق نهاده به جا خنجر آفتاب؟

خورشید را اگر ز رخت نیست کسب نور
از چیست کاینچنین شده است انور آفتاب؟

شب شمع عارضت چو شود جلوه گر ، زشرم
هر صبح چهره بر نکند دیگر آفتاب

بر خاک پات چهره چومن سوده است ماه
بگرفته چتر مهر تو را بر سر آفتاب

سیرنگ حسن تو چوکند جلوه رنگ رنگ
پروا کند از آن ، نگشاید پر آفتاب

از پادشاه حسن تو بر سر چوتاج یافت
تقدیم خاک پای تو کرد افسر آفتاب

از سردی خماری خود تا رها شود
پر می کند از آتش دل ساغر آفتاب

دیدم تو را و بیشترم آشکار شد
کز ذرّه است پیش رخت کمتر آفتاب.

 

 

 

نظرها
  1. شب شمع عارضت چو شود جلوه گر ، زشرم
    هر صبح چهره بر نکند دیگر آفتاب
    درودها جناب استاد روز خوش
    بسیار عالی و ماندگار در حد شاهکار سروده اید زنده باد
    نفحات صبح دانی ز چه روی دوست دارم
    که به روی دوست ماند که بر افکند نقابی

    • درود و عرض ارادت جناب استاد یزدانی عزیز و کرامند….از حسن نظر بلند و عنایت تان ممنونم…..
      🌸🌸🌸🌸🌸

  2. طارق خراسانی

    آبان 2, 1402

    دیدم تو را و بیشترم آشکار شد
    کز ذرّه است پیش رخت کمتر آفتاب

    سلام و ‌درود‌

    در شعر و ادب مبار کتان باد هر درودی و هر مقام و رتبه ای
    بقول استاد یزدانی این اثر شاهکار است .
    خیلی این غزل دلبری می کند تمام ابیات بیت الغزل است
    درودها استاد

    در پناه خدا سلامت باشید 🌱❤️👌👌👏👏👏👏👏👏👌👌❤️🌱

    • درود وعرض ارادت جناب استاد طارق خراسانی عزیز….از حسن توجه و نظر بلندتان ممنونم.
      🌸🌸🌸🌸🌸

  3. برهان جاوید

    آبان 2, 1402

    درود استاد خوش عمل گرامی

    کز ذرّه است پیش رخت کمتر آفتاب

    بسیار زیبا و دلنشین
    اوج زیبایی ست که بالاتر از افتاب وصف نگار کنیم
    دستمریزاد

    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

  4. معین حجت

    آبان 2, 1402

    درود و دستمریزاد استاد…
    مثل همیشه عالی👏👏👏🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا