🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ☀️ وصیت ☀️

(ثبت: 250784) شهریور 16, 1401 
☀️ وصیت ☀️

 

من نمی خواهم که بعد از مردنم زاری کنند
آشنایان اشک ها از دیدگان جاری کنند

ضجّه و شیون چو حیوان بر نیارند از گلو
ساکت و آرام چون آدم عزاداری کنند

ذکر حمد و قل هوالله احد ما را بس است
نیست لازم دعوت از مدّاح یا قاری کنند

جای تاج گل نهندم شاخه ای گل روی قبر
اجتناب از کارهای زشت تکراری کنند

با چراغ لاله و گلدان و جام و چلچراغ
روی قبرم را چرا دکان سمساری کنند؟

بی ریا را تا لباس آخرت از بوریاست
نیست واجب تاکه با بُرد از یمن یاری کنند

جای حلوا زعفرانی یا رطب ، خرما خرک
چون که آوردند از اسراف بیزاری کنند

جمله خواهر زادگان ایضآ برادر زادگان
طبق عادات کذا کمتر ریاکاری کنند

مرده خورهای شکم صابون زده چون آمدند
از غذا نبود شکمهاشان چو انباری کنند

همسر و فرزند نخراشند صورت یا که صدر
گر مرا خواهند راضی خویشتنداری کنند

ور مناجاتی سزا خواهند آوردن بجا
پیروی از خواجه عبدالله انصاری کنند.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 16, 1401

    استاد ارجمند جناب خوش عمل کاشانی
    الهی سالها سایه ی مهرتان بر سر دوستان و همراهان مستدام باشد.
    👏👏👏🌹🌹🌹🌹🌿

    • عباس خوش عمل کاشانی

      شهریور 16, 1401

      مهین بانوی شعر فارسی را
      که طلعت خانم خیاط پیشه ست
      درود از خوش عمل بی حد و مر باد
      درخت طبع نغزش بارور باد.

  2. ابراهیم حاج محمّدی

    شهریور 16, 1401

    درود حضرت استاد
    زنده دل به عشقید و ثبت است بر جریده‌ی عالم دوامتان.
    ان شا الله که سال‌های سال با شادکامی در کنار خانواده و مخصوصا نوه‌ها و نبیره‌ها و نتیجه ها زنده باشید🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

    • عباس خوش عمل کاشانی

      شهریور 16, 1401

      حضرت استاد سخن را درود…
      از دعای خیر آن استاد ارجمند وعزیز سپاسگزارم.

  3. سیاوش آزاد

    شهریور 16, 1401

    سلام طیب الله
    زنده باشید و از زندگی و خوشکامی هایش بسرایید

  4. طارق خراسانی

    شهریور 17, 1401

    سلام و درود

    خلاصه توفیق یاری کرد ساعت حدود 3.45 دقیقه بامداد شعر پر از نکته ی شنا را بخوانم

    استاد جان الهی هرگز داغ شما را نبینم این را از صمیم دل می گویم.
    واما عجب نکات زیبایی را در این نفیسه دیدم.
    تا کسی هست دوستش باید داشت
    یغما شاعر خشتمال نیشابوری می گوید
    بعدِ مرگم برهنه ام سازید
    بدنم را به دشت اندازید
    تا که توبیخ گور کن نکشم
    منت از گور یا کفن نکشم

    در پناه خدا سلامت و شاد باشید 🌿👏👏👏👏👏👌🌿

  5. مینا یارعلی زاده

    شهریور 17, 1401

    درودها استاد گرانقدر، الهی که زنده باشید و سایه ادبی تان بر سرمان مستدام باد،آمین

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا