🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 🔥 جرعه نوش جام عشق 🔥

(ثبت: 250507) شهریور 7, 1401 
🔥 جرعه نوش جام عشق 🔥

 

هر که را آویز گوش دل شود پیغام عشق
راه آزادی نمی جوید مگر در دام عشق

نقش باطل را به نام دوست زایل می کند
رایت حق بر سر دوش آورد تا بام عشق

می نشیند بر سریر ارتضا بی ادعّا
می گشاید دفتر اخلاص را با نام عشق

کنج عزلت را دهد ترجیح بر خلد برین
تا عیان در چشم دارد چهره ی گلفام عشق

گرمخویی پیشه می سازد چو می داند که نیست
آتش دل سرد از آغاز تا انجام عشق

راه تا سرمنزل مقصود می یابد به خویش
راهپو در کوی رندان می شود با گام عشق

در طواف خمّ می پیر مغانش گفته است
نزد جانان رامش دل نیست جز آرام عشق

در مقام صبر گردد لایق بزم حضور
هرکه باشد همچو ساقی منبع الهام عشق

ثبت دفتر کرد نامش را و داد او را لقب
ساقی بزم تولّا جرعه نوش جام عشق

روز و شب حسرت برم بر بنده ی خاصی که نیست
محفل آراتر از او هنگام بار عام عشق.

 

 

 

 

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    شهریور 7, 1401

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌹

  2. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 7, 1401

    درود استاد ارجمند
    زیبا سروده اید
    🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا