🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آرامش

(ثبت: 265944) آذر 7, 1402 

 

پیشِ لبهایِ تو کندویِ عسل بی معنیست
بی تو اصلاً گُلِ من شعر وُ غزل بی معنیست

من به چشمانِ خود آموختم این قانون را
ماه باشد رَصَدِ تیر وُ زحل بی معنیست

باز با بوسه نشد صید دلت، می دانم
تا که نیَّت نشود پاک عمل بی معنیست

چون که هم سطح نبودیم به من می گفتی!؟
عشقمان از نظرِ اهلِ محل بی معنیست

نیست در شامِ سیاهم اثر از《آرامش》
چیست این واژه که از صبحِ ازل بی معنیست؟

عشق فرمانده یِ دلهاست وُ عاشق معذور
با خودت شاعرِ بی چاره جدل بی معنیست

 

 

 

نقدها
  1. معین حجت

    آذر 7, 1402

    درود جناب پور خدایار گرامی…
    چه غزل دلنشین و زیبایی سروده‌اید …
    دستمریزاد…
    فقط جهت پیشنهاد و برای روان‌تر گردیدن مصرع ششم بجای (صاف)چنانچه(پاک)استفاده شود نیکو‌تر است:

    تا که نیّت نشود پاک، عمل بی‌ معنی‌ست

    گرچه شاید به دلیل واج آرایی و از آنجا که در مصرع اول این بیت کلمات ( بوسه ) و ( صید ) در هر دو آوای ( س ) همانند کلمه ( صاف ) وجود دارد اما به گمان این حقیر کلمه ( پاک ) با بودن ( که ) در همان مصرع، آوای بهتری را ایجاد می کند …

    در ضمن مصرع چهارم بعد از (رصد) احتیاج به کاما ندارد…

    درود فراوان …بسیار عالی‌ست…
    👏👏👏👏💐💐💐

    • سلام استاد ممنون از التفات جنابعالی،حتما اطاعت امر می کنم

نظرها
  1. درود بر شما
    عالی بود
    قلمتان سبز🌺

  2. درود بر شما عالی سروده اید
    👏🌸🌺💐🌿🍃

  3. صفا یغمایی

    آذر 7, 1402

    درودبرشما زیباست.
    موفق باشید.
    🌺🌺🌺

  4. برهان جاوید

    آذر 7, 1402

    درود جناب پدرخدایار گرامی
    بسیار زیبا و ارزشمند
    پاینده و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏

  5. طارق خراسانی

    آذر 27, 1402

    سلام و درود

    شعرهایتان الحق زیباست
    سر فرصت همه را خواهم‌خواند
    شما شاعر توانایی هستید

    در پناه خدا 🍃👏👏👏👏👏👏👏🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا