🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آب ..

(ثبت: 253806) آذر 17, 1401 

بسمه تعالی

هر جا که خارِ خُشکی ست ، چشمِ ترِ سَحابم
آنجا که گُل شکفته ست ، شبنم طرازِ آبم

بیزارم از تظاهر ، تابِ دو رو ندارم
با شیشه یک دل و جان ، همرنگ با شرابم

با خاص و عام همپا ، در سایه ی وجودم
بر خار و گُل زَر افشان ، چون نورِ ماهتابم

در بزمِ میگُساران ، از من ادب نجویید
تا روی گُل نبینم ، در پرده ی حجابم

در مجلس خموشان چون ابر ، تَر زبانم
هر جا که زُهد باشد ، لب خُشک چون سَرابم

از اوجِ خشمِ طوفان ، موجِ فراز پایم
در کاسه سرنگونی ، همدست با حُبابم

پیچیده تار و پودم ، بر شاخسار هستی
از نابرابری ها ، در قید پیچ و تابم

آنجا که باغِ حیرت گل کرد ، پنبه زارم
آنجا که زخم یاران خندید ، مُشک نابم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 11 
  1. مسعود مدهوش

    آذر 17, 1401

    درودتان استاد مهدی پور ارجمند و فرهیخته☘️☘️🌿🌹🌾

    غزلی زیبا ی دیگری مهمانتان بودم و مثل همیشه دلنشین و زیبا،تنور دلتان هماره گرم و قلمتان نویسا🌹🌾🌿☘️🌱👏

    • جواد مهدی پور

      آذر 17, 1401

      سلام و احترام محضرتان جناب استاد مدهوش گرامی

      از حضور همیشه سبزتان ممنونم

      زنده باشید به مهر

      درود هاا

      💐💐💐💐
      🙏🙏🙏
      🌺❤️

  2. درود بیکران استاد مهدی پور
    بسیار زیبا و دلنشین و ژرف می سرایید
    قلمتان سبز ،اندیشه والای شما زلال ابدی
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • جواد مهدی پور

      آذر 19, 1401

      سلام و احترام محضرتان دوست گرامی

      از حضور همیشه سبزتان ممنونم

      زنده باشید به مهر

      درود هاا

      💐🌿🍃🙏🙏🙏💐💐

  3. محمدعلی رضاپور

    آذر 18, 1401

    بر شاخسار هستی، به مهر بمانید!

    سلام و درود و عرض ادب

    • جواد مهدی پور

      آذر 19, 1401

      سلام و احترام محضرتان جناب استاد رضاپور گرانقدر

      از حضور همیشه سبزتان ممنونم

      زنده باشید به مهر

      درود هاا

      💐🌿🍃🙏🙏🙏🙏
      🌹🌷🌺🌸❤️❤️

  4. مدینه ترکاشوند

    آذر 18, 1401

    درودها استادم لذت وافربردم
    دستمریزاد عااالی👏🍀🌹

    • جواد مهدی پور

      آذر 19, 1401

      سلام و احترام محضرتان استاد گرامی بانو ترکاشوند

      از حضور همیشه سبزو حسن نظرتان ممنونم

      زنده باشید به مهر

      درود هاا

      💐💐💐🌿🌿🌿🍃🍃🙏🙏🙏🌹🌺🌸

    • جواد مهدی پور

      آذر 19, 1401

  5. درودها جناب استاد مهدی پور عزیز. زیبا و دلنشین سروده اید.
    بمانید به مهر یزدان و حال دلتان خوش.
    🥀🥀🌱🥀🥀

    • جواد مهدی پور

      آذر 20, 1401

      سلام و احترام محضرتان استاد گرامی جناب وحدتی عزیز

      از حضور همیشه سبزتان ممنونم

      زنده باشید به مهر

      درود هاا

      💐💐💐💐💐
      🙏🙏🙏🙏
      🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا