🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ارضِ اقدس

(ثبت: 253031) آبان 22, 1401 
ارضِ اقدس

 

با صدایِ بالِ کفتر یاکریمی خواب رفت

با نوایِ روضه‌خوان صحنِ قدیمی خواب رفت

عشق آمد گُل بچیند از لبانِ شاعرت

در میانِ دودِ اسپندِ نسیمی خواب رفت

باز در نقارخانه پیرِمردی اهلِ دل

با سلامِ ساعتِ هشتِ کریمی خواب رفت

ابری از عرش آمد و بر سنگفرشِ کشورت

اقتباس از گریه کرد و در حریمی خواب رفت

رویِ نبضِ سردِ سرماخورده‌ٔ بغضِ گلو

اشکِ گرمِ دخترِ رز با شمیمی خواب رفت

پابه‌پایِ قلبِ آهو پابه‌پایِ مرغِ عشق

با دویدن سمتِ تو هر ترس و بیمی خواب رفت

پنجره فولادِ چشمِ خادمان و زائران

با کلام‌ُ اللهِ لبخندِ حکیمی خواب رفت

مرگ رفت و رختِ خود کند و برایِ تا ابد

با ضمانت‌نامه‌ و میلِ زعیمی خواب رفت

در دل و جان و جهان و خاطرِ بیمارِ ما

غمزه‌ٔ غم با نگاهِ مستقیمی خواب رفت

بویِ پیراهن نمی‌آید اگر از راهِ دور

پایِ دفتر ذکرِ خیرِ ماه‌سیمی خواب رفت

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ