🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اسرار خلقت

(ثبت: 3101) دی 23, 1395 

خلقت از روزِ اَزل آمد از اسرار پدید

از همان دم که خدا صحنهء دوّار کشید

آبرنگ و قلم و قابِ فلک دستِ ازل

نقشِ زیبایِ زمین،چهرهء خورشیدِ سپید

گردشی گِردِ زمین،چرخشی آهسته چنین

چرخشِ فصل شد و روزِ دگر،شامِ جدید

تابش و بارش و آرایشِ زیبای زمین

ذرّه ذرّه به تنِ مردهء گِل عمر دمید

همه ذرّاتِ فلک ذرّه ای از زینتِ او

ذرّه از لطفِ ازل،زندگی از ذرّه پدید

عاقبت پرده نگر،عالم و مخلوق به وجد

نوری از غیب نهان (آدمی) از راه رسید

آدمی هر قدمی قفلِ دری بسته گشود

راز دانست ولی حکمتِ اسرار ندید

جلال پورسلیمانی.دیماه۱۳۹۵