🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ام ابیها…

(ثبت: 13079) بهمن 2, 1397 

ای ام ابیها
ای یعقوب فراق ها؛
ای یوسف جفاها؛
ای ایوب بلاها؛
ای صولت پر ابهت؛
ای جاری محبّت؛
سرچشمه ی طهارت؛
ای جلوه ی خدایی و نورِ شکیبایی
ای آفتاب سفر کرده،
من در کوچه های مدینه
فریاد سبز تو را،
از درد میخ
و سیلی،
از لگد جهل
از پشت دیوارِ قرن ها ظلم
از گلوی به آتش کشیده ی
درِ خانه ات
صدای گریه های مردی را شنیدم
که تا هنوز به گوش می رسد
می شنوم
من در جغرافیای خانه ی گِلیِ تو،
تاریخ های تاریخ را دیدم
بر زمینِ از دست رفته ات
در ناله هایت
غصب فدک
و طهارت چشمه غدیر را
و تنهایی های بی پایان علی را
و در ارتفاع نگاهت
قیام طوفان؛
کربلا را دیدم…

سعید فلاحی

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نقدها
  1. مهناز فلاحی.

    دی 18, 1400

    این شعر نیاز به تصحیح دارد…دو شنیدم و میشنوم یک نارسایی و ناروایی در خوانش شعر ایجاد کرده است.

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا