🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انسان عروسکی ست که احساس می کند

(ثبت: 228383) تیر 2, 1399 
انسان عروسکی ست که احساس می کند

 

در عالَمى که هر که قَدَرتر، خداتر است
كفر از تصور همه ى ما فراتر است

بندى كه بسته پاى من و تو، قطورتر
تيرى كه سمت سينه ى ما شد، رهاتر است

جان بلور آينه را صاحبش گرفت
ما را شكسته هر كه به ما آشناتر است

تا بغض، سد زمزمه ى اعتراضهاست
فرياد تازيانه ى ظالم، رساتر است

کفگیر عدل و شرع، تهِ دیگ خورده است
دنیا از آش رشته، شلم شورباتر است!

بر رینگ خون مسابقه ی مرگ می دهیم
شاید که خاک سرد، به ماها سزاتر است

حق داشت آن که پیش گِلِ پخته، خم نشد
انگار برده بودنِ آدم رواتر است

ابليس لاى پيچش عمامه ها خزید
همواره کاردار خدا، مبتلاتر است

دنیا برای آن که دو رو بود شد بهشت
یک رو و یک زبان شده، یک لاقباتر است

انسان عروسكى ست كه احساس مى كند.
از کودکی که گمشده، بی دست و پا تر است

شادى حباب نازك آهيست روى آب
اندوه، در نهاد بشر ديرْ پاتر است

در بطنِ آفرينشمان بذرِ درد بود…
دست خدا به خونِ دل و اشك ما تر است…

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 2, 1399

    سلام بر بزرگ شاعر سرزمینم

    سکوت در مقابل این عظمت ادب است

    در پناه خدا 🌿🙏👏👏👏👏👌🙏🌿

  2. تیر 2, 1399

    درودها سر کار خانم آرامش
    وای چه کار کرده اید در این شاه غزل ، در بین نمونه های غزل امروز جایگاهش واقعا در صدر است . به جرات میتوانم بگویم غزلی به این پختگی ، زیبایی و مشحون از اشارات ناب و تلمیح و استعاره است .
    حقا که دست و دل و قلمت مریزاد . بی ربط نیست که خود غزلید پس دور از انتظار نیست سرودن غزلی به این سلاست و فخامت و خیال انگیز .
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. علی معصومی

    تیر 2, 1399

    🌿👏👏👏🌹

  4. سپیده طالبی

    تیر 2, 1399

    سلام و عرض ادب و احترام
    حضورتان استاد بانو آرامش عزیز و گرامی قدر

    بسیار زیبا بود سروده تامل برانگیزتان
    دوباره خوانی شعر بی بدیل تان که هر بیتش دنیایی حرف داشت و درد آشنایی بود رفیق با دلهای خسته مان نیز برایم دلچسب بود نازنین بانو

    دست مریزاد و درودتان باد🌺

  5. سلام حضرت غزل
    بانو غزل آرامشت را دوست دارم
    مگذار از قلبت خدایت را بگیرند….

  6. درود غزل بانو همیشه در آرامش باشید
    چقدرزیبا وچقدر بجا وتامل برانگیز وپرتالم
    مثل اسنایپرهای حرفه ای درست وسط خال روزدی .واقعا آفرین بعدازسالها سعادتی بود که دوباره خدمت برسم واین شعر زیبا رو ازتان بخوانم .هرچند تلخ اما لذت بردم .مرسی

  7. سلام خانم آرامش
    مثل همیشه عالی بود
    لب مریزاد و سپاس

    🙏👏👌🌺

  8. جواد مهدی پور

    تیر 4, 1399

    درود بر شما استاد گرامی

    عالی و آسمانی

    💐🙏💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا