🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 باغ شهادت

(ثبت: 251143) شهریور 23, 1401 
باغ شهادت

 

یک اربعین نه
اربعین ها رفت
باغ شهادت لاله پرور شد
دلهای عاشق در مسیر کربلای نور
همبال با طوف ملائک
شعله ورتر شد
آن سروهای سبز را کز پا در آوردند
اهریمنان در قتلگاه روز عاشورا
بالید در بستان سرسبز جوانمردی
هریک تناور شد
تاریخ را باغ مصوّر شد
***
اصغر گلی نشکفته در جنّات تجری تحتهاالانهار
اکبر کنار چشمه ی کوثر صنوبر شد
یک اربعین نه
اربعینها رفت
تا کربلا این مصحف گلفام شیدایی
منظومه ی مفتوح دانایی
تا حشر جاویدان لوای عشق مظهر شد
یک شمّه زان مقتل
ـ همان منظومه را بر گوش دل خواندم
دنیا و عقبایم معطّر شد.

 

 

 

 

نقدها
  1. علی معصومی

    شهریور 23, 1401

    درودها بر شما
    جناب خوش عمل نازنین
    در برهه ای از زمان که اشعار آئینی مظلوم واقع شده
    این گوهر افشانی ها غنیمت است
    و انشالله زمزمه دلبستگان راهش کردد
    احسنت بر شما
    🔶️🔶️🔶️
    هر مصرع این شعر دنیایی سخن دارد
    هر نقطه اش آوازه ی صد انجمن دارد

    این لاله زاری را که گفتی خوب می دانم
    صدها صنوبر، لاله ی گلگون کفن دارد
    بداهه

    🔷️🔷️🔷️
    من یک ستاره ام وسط اسمان تو
    دل می زنم به هر نفس همزمان تو

    از سر گرفته خلق جهانی غم تو را
    اینک به سر رسیده اگر داستان تو

    ابیاتی از شعر ” داستان تو”

    السلام علی الخد التریب
    و علی الشیب الخضیب
    🌿🌿🌿🌿

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 23, 1401

    با سلام بداهه تقدیم شعر زیبای شما
    گفتی سراپا دل بشو
    از هرچه می خواهد دلت ،غافل بشو
    تا بشنوی از هر دری ای آشنا با عشق ِ ما
    از هر دری خواهی بیا
    از هر دری خواهی بیا
    ****
    استاد خو ش عمل ارجمند.
    بسیار زیبا سروده اید.
    درپناه عشق خدا پاینده باشید
    🙏🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    شهریور 24, 1401

    یک اربعین نه
    اربعین ها رفت
    باغ شهادت لاله پرور شد
    سلام و درود بر استاد گرانمهرم
    ماییم و دلدادگی هایمان به ستارگان معرفت و عشق
    اربعین را خوب پاس داشته اید
    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🖤🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا