🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 باید آواز بخوانم

(ثبت: 256890) اسفند 13, 1401 
باید آواز بخوانم

 

نمی‌خواهم از یادها بروم.
باید آواز بخوانم.
باید همیشه بخوانم.
ترانه خوانِ عاشقی که پُر از پرتو رخشانِ عشق است.
و طنینِ کلامِ آهنگینم را میان شکوفه‌ها، زندگی کنم.
نمی‌خواهم از یادها بروم.
می‏خواهم لابه‎لای تمامِ شاخه‎ها، حضورِ آفتاب باشم و روشنیِ لبخند.
وقتی نیستم، هوا، نفسی ندارد.
و عطرِ هیچ گلی، مشام دشت را خوشایند نمی‏سازد.
وقتی نیستم، گنجشک‎ها از آواز محزونِ لانه‎ی خود، به عشق، سرک نمی‏کشند.
و انزوای رازقی، در آستانه‏ی دشت، خاکستری است.
وقتی ساکتم، ابتدای پرواز هیچ پرنده‌ای، عشق نمی‏شود
و انتهای صدای هیچ شعری، پرواز نمی‏شود.
سکوت برای من، سقوط پرواز قناری است.
و شعر برای من، همیشه، سپیدِ سپید.
می‌خواهم بخوانم، ترانه‌سُرای پر از پرنده باشم.
پر از عطر شکوفه و لطافتِ سبزِ زندگی.
می‏خواهم بخوانم، بخندم و برقصم و گیسوانم را به خورشید گره بزنم.
تا شاید خدا،
با یک جفت گوشواره‏ی آفتاب‎گردان، گیسوانم را خوش عطر سازد
و دامنِ شعرم، در مسیرِ سیالِ زندگی، پرمعنا.
این صدای من است.
باید آواز بخوانم، در تلاطم زندگی.
باید برقصم، در تلألو رخشانِ خورشید.
باید میان شکوفه‎ها زندگی کنم.
نمی‌خواهم از یادها بروم.
باید همیشه آواز بخوانم.
ترانه خوانِ عاشقی که پُر از پرتو رخشانِ عشق است.

معصومه محمدی سیف

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 13, 1401

    این صدای من است.
    باید آواز بخوانم،
    در تلاطم زندگی.
    باید برقصم،
    در تلألو رخشانِ خورشید.
    باید میان شکوفه ها زندگی کنم.
    نمی‌خواهم از یادها بروم.
    باید همیشه آواز بخوانم.
    ترانه خوانِ عاشقی
    که پُر از پرتو رخشانِ عشق است

    سلام و هزاران آفرین

    در پناه خدا 🌱🌹🙏🌱

  2. اسفند 14, 1401

    سپاس از لطف شما و نگاه مهربان تان
    🌺🌺🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا