🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بداهه ای در عشق

(ثبت: 6132) خرداد 20, 1397 
بداهه ای در عشق

آدمی عاشق نباشد بی هنر
رفته از این رزم گاه خیر وشر
لیک ما معشوق را گم کرده ایم
گشته او پشت هوس ها مستتر
عشق را جنس مخالف دیده ایم
یا که ثروت را وپول بیشتر
یا مقام دنیوی و صندلی
یا که شهرت آن چکاد پر خطر
می خورد معشوق ناب و واقعی
غصه ی ما غافلان بی خبر
کنت کنزاً مخفیاً گوید ولی
ما اسیر گنج های سیم و زر
دیده بود این چشم ظاهربین ما
زلف و سیمای قشنگ او اگر
هیچ زیبایی و حسنی را نبود
عرضه تا در قلب اندازد شرر
لیک ما آن همره دلسوز را
باختیم از ابتدای این سفر
دور از او وُ هرزمان دوری او
می رود در قلب ودل چون نیشتر
راه و رسم عاشقی گم کرده ایم
در مسیر عشق های بی ثمر
از ازل هم آش و هم کاسه همین
بوده روی سفره ی نوع بشر
تا که معشوق حقیقی غایبست
حال ما ونفس شوم و خیره سر
این گرفتاریست بین جمعی از
عشق های ظاهری و پر ضرر
پس فقط باید که پیدایش کنیم
خانه ی دلدار ناب عشوه گر
چنگ خود در عشوه های او زنیم
تا شود از عشق او لبریز سر
چشممان بیند همین یک نکته را
اوست ظاهر باطن و زیر و زبر

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (6):

نظرها 12 
  1. خرداد 21, 1397

    سلام

    احسنت لذت بردم 

    موفق باشید

  2. ف رستم زاده

    خرداد 21, 1397

    سلام 

    شعرتون فقط شعر نبود، درس زندگی بود و درس آخرت

    ممنون از شعر زیباتون

    موفق باشید

    • اسماعیل علیخانی

      خرداد 22, 1397

      سلام

      ممنونم از لطف شما

      انشاءالله اول خودم درس بگیرم

      خوش آمدید

  3. مه ناز نصیرپور

    خرداد 22, 1397

    درود بر شما

    چقدر مفید و ارزنده و زیبا

  4. علی رفیعی

    خرداد 22, 1397

    سلام و دروداستاد علیخانی عزیز

    بسیار زیبا سروده اید…دستمریزاد

    برقرار باشید

  5. Z .M

    خرداد 23, 1397

    درود برشما جناب علیخانی بزرگوار

    بسیار زیبا و عالی

    در پناه حق

  6. طارق خراسانی

    خرداد 23, 1397

    پس فقط باید که پیدایش کنیم
    خانه ی دلدار ناب عشوه گر
    چنگ خود در عشوه های او زنیم
    تا شود از عشق او لبریز سر
    چشممان بیند همین یک نکته را
    اوست ظاهر باطن و زیر و زبر

    سلام و درود 

    این اثر بسیار زیبا و ارزشمند است

    دلمریزاد

    در پناه خدا 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا