🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برای آزادی

(ثبت: 239682) خرداد 17, 1400 

 

مهربان، همصدای آزادی
می سرایم برای آزادی
کارِ من شاعری و کارت هست
هر سحرگه دعای آزادی

خوردی از خود چه سیلی سختی
تا به کی می کنی ریا؟ لختی
فکر کن از چه رو سیه بختی؟
نزدی چون صلای آزادی

دین کجا ظلم می کند تعلیم؟
که به دل ها ستم دهد تعمیم!
زخم دل تا نگرددم بدخیم
می کند دل هوای آزادی

عهدِ ما در نبردِ آزادی
شد زنی وَه چه مردِ آزادی
کرده آن رهنوردِ آزادی
رو سری را لوای آزادی

ای عبایی،. عبادتی باید
دین ز تو در صیانتی باید
عاشقان را عنایتی باید
با سرود و نوای آزادی

بشنو از من، عبا ز تن بر کن
جلوه های ریا ز تن بر کن
شد بلایت، بلا زتن بر کن
بر تنت کن ردای آزادی

بداهه ی سحری ساعت 3 بامداد
17 خرداد 1400

 

 

نقدها
  1. محمد یزدانی

    خرداد 17, 1400

    سلام و ادب و ارادت .جناب استاد طارق خراسانی گرانقدر . چهارپاره غزل در فرم مثال زدنی و قابلیت مرجع و الگوی آفرینش سروده اید در شعر سنتی اشعار با اوزان متناوب. در بحورمثمن سالم را چهارپاره می خوانده اند نوعی دیگری از چهارپاره ها در دهه ی چهل و پنجاه به این سو تولد یافتند که نام دیگر اصطلاحی و نه سبکی انها دوبیتی پیوسته بود نه آنکه التزام یا الزامی به رعایت وزن دوبیتی داشته باشند درچهار پاره غزل نیز وزن دولختی و رعایت قوافی مطلع کفایت می کند اما جناب عالی چهارپاره ای کامل و منحصر پدید آورده اید . درون مایه و تفکر حاکم بر این سرود جداگانه قابل تحسین و سپاس است هزاران درود 🌺

    • طارق خراسانی

      خرداد 17, 1400

      سلام و درود

      سپاس از حضور بسیار موثر آن شاعر و ادیب گرانمایه

      در پناه خدا سلامت و موفق باشید
      🌿🙏❤️🙏🌿

نظرها
  1. سلام و درود بر استاد عزیز و اندیشمند

    بسیار زیبا و هنرمندانه

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

  2. کبری محمدی

    خرداد 18, 1400

    سلام
    زیبا و عالی سرودید
    قلم تان مانا
    پاینده باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • طارق خراسانی

      خرداد 20, 1400

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌹🌿

  3. نسرین حسینی

    خرداد 18, 1400

    به به بسیار عالی عالی درودها برشما استاد گرامی

    لذت بردم قلمتون ماندگار👌👌👌👌

    حالا که دلت به غم گرفتارشده
    هر بی خردی صاحب گفتارشده
    صدشعله فکن به خرمن نادانی
    وقتی که وطن خانه کفتار شده
    بداهه تقدیم شعر زیباتون
    🌺🌺🌺🌺👌👌👌

    • طارق خراسانی

      خرداد 20, 1400

      سلام و درود

      سپاس از حضور گرم و شعر زیبای تان

      در پناه خدا🌿👏🙏🌹🌿

  4. فرخنده عابدینی

    خرداد 19, 1400

    درود و سلام فراوان بر استاد عزیزم
    آزادی را یه زیبایی سروده اید باشد که در روزگار نزدیک صدای آزادی همراه با عزت نفس ایرانیان گوش جهان را پر کند🌹🌹

    • طارق خراسانی

      خرداد 20, 1400

      سلام و درود

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا🌿🙏🌹🙏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا