🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برای چشمانت

(ثبت: 229321) تیر 24, 1399 
برای چشمانت

 

به دفترم که نوشتم سرودِ چشمانت
قلم ز وجد بگفتا ‌: درودِ چشمانت

بدون چشم تو دنیای من بجز غم چیست؟
فقط مگو تو عزیز از نبودِ چشمانت

غزل غزل همه گنجی ز چشم تو دارم
به حیرت اند دل و جان ز سودِ چشمانت

نگاه کن به جهنم ، بهشت خواهد شد
خزان بهار شود با ورودِ چشمانت

هر آنکه چشم تو را دید مثل من می گفت
چه درد می کشد آری حسودِ چشمانت

منی که گفت نباید دلی به دنیا داد
دلم ربود به یک آن چه زود چشمانت

به زخم چشمِ حسودانِ بد سرشت ای دل
چه مرهمی ست برایم وجودِ چشمانت!

23 تیر 1399

 

 

 

 

نظرها
  1. امیر جلالی

    تیر 24, 1399

    چشم ، دریچه ورود به قلب است و تشعشعات قلبی راه خروجشان چشمها نیز هستند…
    بسیار زیبا بود و دل انگیز و خاطره انگیز نیز…
    درود بر شما

  2. علی معصومی

    تیر 24, 1399

    درود بر شما
    جناب خراسانی عزیز
    ◇◇◇◇
    غزلی جانانه و دلنشین سروده اید
    احسنت
    ☆☆☆☆☆
    ابیاتی بداهه در این حال و هوا
    تقدیم ساحت ادبتان:
    و ان یکاد بخوانم برای صبحی که
    گرفته خواب خوشی را نمود چشمانت

    برای طی طریقم چه فتته ها که نکردی
    امان ز راز نهان و شهود چشمانت

    برای زمزمه هایم به زیر پلک ندامت
    هزار دام بلا شد قیود چشمانت
    🌿🌹

    • طارق خراسانی

      تیر 24, 1399

      سلام و درود بر استاد معصومی عزیز

      سپاس از حضور گرم و ابیات زیبای تان

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

  3. سلام استاد
    چقدر عالی
    دست مریزاد

    • طارق خراسانی

      تیر 25, 1399

      سلام

      سپلس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🌿

  4. درود استاد طارق زیبا نگر و زیبا نگار.
    باز هم غوغا کرده اید.
    دلمریزاد.
    در مصرع دوم بیت چهارم پیشنهاد می کنم اینگونه بنویشید.
    خزان بهار شود با ورود چشمانت
    البته جسارتم را مثل همیشه بزرگوارانه ببخشایید.

    • طارق خراسانی

      تیر 25, 1399

      سلام و درود

      به به چه پیشتهاد عالی
      ممنونم
      الان انجامش میدهم

      سپلس از حضدر موثرتان

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

  5. رسول رشیدی راد

    تیر 25, 1399

    🌹🌹🌹🌹

    • طارق خراسانی

      تیر 25, 1399

      سلام

      سپاس گرامی

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا