🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بسته ی فرهنگ ..

(ثبت: 3334) بهمن 21, 1395 

بسمه تعالی

 

سالها  از دولت بیدار   فارغ گشته ایم

از تلاش و کوشش بسیار فارغ گشته ایم

 

بسته ی فرهنگ معنا را    به یغما می برند

پس نگو  از فتنه ی  اشرار  فارغ گشته ایم

 

نیست ما را  شکوه  از بالا و پست روزگار

ما از این شمشیر ناهموار  فارغ گشته ایم

 

سهم ما را  باغبان  از جانب خود می دهد

در گلستان  از گزند خار   فارغ گشته ایم

 

پیش از این بر سینه ی انکار دست رد زدیم

با قبول کفر ،  از انکار  فارغ گشته ایم

 

راه را   بر آرزوهای فراوان   بسته ایم

از خیال سرد بی تکرار  فارغ گشته ایم

 

ما برادر را ، به دست خود  به چاه انداختیم

زین سبب   از گرمی بازار   فارغ گشته ایم

 

زحمت ما را کند کم ،  هر که قدرش کمتر ست

ما از این افراد بی مقدار   فارغ گشته ایم