🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بعد از مرگِ مرگو

(ثبت: 253324) آذر 1, 1401 
بعد از مرگِ مرگو

 

کاش!
ای‌کاش!
گنجشکِ انتزاعیِ شعر
نمی‌شد تاکسیدرمی
قبل از جیک جیکِ مستانه‌اش
وَ تا هنوز
پَر می‌کشید
از لانه‌ٔ حتّی بی دانه‌اش!
کلاغ‌هایِ هوچی‌گر
گرفته‌اند جایش را
با راٰ_یِ مفعولیِ مجعول!

 

شاملو کجایی؟
کجایی؟
کجا؟
بی گنجشکی ما را کُشت!
کُشت ما را بی گنجشکی!

 

ــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ــــــــــــــــــــــ

پ ن:

وقتی عقاب مُرد
شاهینِ پلاستیکی
کلالیک‌باز
سر از تخم درآورد!

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 1, 1401

    درود جناب لاهیجی گرانقدر
    یک و نیم هزاره ادبیات کلاسیک ما پشتوانه دارد نهایتا پنجاه شاعر بی بدیل کلاسیک در تمام این سده ها داشته باشیم
    لذا در قالب سپید نیز همانطور که استاد خراسانی هم فرمودند باید صبور بود و سخت نگرفت اما شعر سراسر انتقادیتان در این مورد زیباست.

    🌷🌷🌷🌷🌷