🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بهار را بگو ….

(ثبت: 5402) بهمن 7, 1396 

نسیــــم فـــرودیــن ، اگـر به در زند

درخت گل کنـــد ، پــرنــــده پر زند

ز هایهــــوی ما ، بـــه گفتگــــوی ما

ز خاک تیــره گــون ، بنفشه سر زند

ز بانگ هلهلـــه ، دوبــــاره چلچلــه

بـــه دوردستهــــا ، دم از سفــر زند

ز بــــاده بــرفـــروز ، پیالـه هـای ما

شراره های مــی ، به غـــم شرر زند

سپنــد دانـــه را ، به مجمــر افکنید

مبـــاد تـــا کسی ، بــه مــا نظر زند

بـــزن چغانه ای ، بخـــوان ترانه ای

که طعنه شعــر تــر ، به نیشکر زند

بهـــار را بگـــو ، بیـــا کــه یـار ما

به جای دست غم ، گلی به سر زند.

*زمستان1358 – کاشان

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):