🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بود و نبود ..

(ثبت: 1135) فروردین 15, 1395 

بسمه تعالی

بعد از این دیگر دلم حتی به آهی بند نیست
حکم آن آیینه کز سیمای تو دل کند ، چیست ؟

آه کافی نیست بر عمر گران ِ رفته ام
باید از دل بر تمام باتو بودن ، خون گری ست

پیش من باشی نباشی تو ، چه فرقی می کند !
معنی بود و نبودت در زبان من یکی ست

خط قرمز نیست دیگر بین قهر و آشتی
در میان اینهمه ناسازگاری ، مرد کیست ؟

عشق از جان دل به یک لبخند دلبر دادن است
مغز آدم های نالایق از این معنی تهی ست

موج سیلی می زند بر سنگ های ساحلی
زیر می گیرد ضعیفان را هر آنکس کو قوی ست

 

 

 

 

نقدها
  1. رضا محمدصالحی

    فروردین 16, 1395

    سلام و درود جناب مهدی پور عزیز 

    دست مریزاد 

    چند جا  وزن مخدوش شده است مثلا در همان مصرع اول / با که گویم …/  به جای { که } بعد از گویم ، باید یک هجای بلند بیاورید( فاعلاتن ) این مشکل در مصرع 2 هم وجود دارد و به جای { که } بعد از / آنکس / هم باید هجای بلند بیاید و نیز در بیت سوم باز هم در ارکان میانی  فاعلاتن به فعلاتن تبدیل شده و بالاخره در مصرع پایانی به جای { که } بعد از / هر آنکس / هم باید هجای بلند باشد 

    موفق باشید و سربلند 

    • جواد مهدی پور

      فروردین 16, 1395

      سلام و عرض  ادب به محضر استاد بزرگوارم جناب صالحی گرانقدر

      خیلی خوشحالم از حضور سبزتان

      از راهنمایی های خوبتان ممنونم

      خرسندم که با وقت گران ارزشتان را صرف سیاهه های اینجانب کردید و نکات آموزنده را یاد آور شدید

      بریتان آرزوی سلامتی دارم زنده باشید

نظرها
  1. طارق خراسانی

    فروردین 16, 1395

    با سلام و درود بی حد

    موج سیلی می زند بر سنگ های ساحلی

    زیر می گیرد ضعیفان را هر آنکس که قویست

    صائب وار سروده اید

    دستمریزاد

    لذت بردم

    در پناه خدا………………………………………………………………………

    • جواد مهدی پور

      فروردین 18, 1395

      سلام و عرض ادب محضر استاد گرانقدرم جناب طارق بزرگوار

      حضورتان سر اسر مهر و امید است

      از حضورتان سپاسگزارم

      ممنونم که تشریف می آورید

      درود بر شما

  2. اکبر قاسمی

    فروردین 16, 1395

    • جواد مهدی پور

      فروردین 18, 1395

      سلام جناب قاسمی عزیز

      سپاس از حضورتان

  3. نگار حسن زاده

    فروردین 17, 1395

    سلام و عرض احترام

    زیباست

    موفق باشید

    • جواد مهدی پور

      فروردین 18, 1395

      سلام و عرض ادب به بانوی حسن زاده ی گرانقدر

      منونم از حضور شما  بانوی مهربان

      سپاس فراوان از مهرتان

      زنده باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا