🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بود یا نبود ؟

(ثبت: 243968) دی 17, 1400 

 

از درس و بحث و مدرسه ها غافلم چه سود ؟
آنجا که استاد کلام از دلش سرود
او در مظان تهمت و من فرط کاهلی
پیچیده شد رشته ی راهم اگر نبود
استاد نایستاد و قلم برنداشت و رفت
در خواب چهره ی او برفروخته بود
اینجا قلم , تخته و گچ حرف اول است
آنجا نه تخته نه گچ , عشق می سرود
فطرت قلم نداشت , اشکی به چهره ریخت
کز عشق دمادم شرر بر دلم فزود
ما حاضر و غایب خود ثبت کرده ایم
دفتر نداشت , نگارد , که بود یا نبود
در مدرسه ی عشق , قلم حرف تازه داشت
هر بار به ذهنم ترانه می سرود
وقتی که پشت میز به بازی هدر شدیم
با چهره ای غمین او کناری نشسته بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 17, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    . استاد والانگر زیبا سروده ای که آن روزهای سرشار تشویش و ترس و شادی و ان حیاط بزرگ و فراش پیر . . و چه زود گذشت !!!!
    . بمانید و بتابید چون خورشید آزادی 🌺🌿🌹🌿🌺

  2. فریبا نوری

    دی 17, 1400

    با درود
    شعر زیبایی است
    اگر نقاط ضعف وزن هم با صرف زمانی اندک از سوی شاعر برطرف شود عالی خواهد شد.

    🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا