🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بوسه سرد…

(ثبت: 1275) فروردین 31, 1395 

با حال و هوای من یکی نیست،از درد نگفتن و نشستن

انگار تمامِ سالهایم غم بوده که ریشه کرده در من

غم بوده که جای شادی از من،هی اشک گرفته جایِ لبخند

قنادیِ روزگارم انگار ،سم کرده درونِ کیسه قند

در آتشِ سالهای تقدیر با نقطه جوش خو گرفتم

در حسرت صد هزار رویا ، صد عکس از آرزو گرفتم

هر روز بروی شانه خود هی هق هقِ شاعرانه کردم

هر روز برای حفظِ ظاهر،شعرِ غمِ خود ترانه کردم

هی اشک شدم میانِ لبخند،هی بود و نبودِ من یکی شد

هی چشمِ پر از هراس و ترسم، محتاج نگاهِ دزدکی شد

شب پلک زدم میانِ تردید، روز از لبِ پلکِ شب پریدم

غمناک ترین ترانه ها را از نی لبکِ لبم شنیدم

تصویر نگاهِ سالهایم ، شُد قابِ شکسته تباهی

هر عید میان سفره من ، بغض است بجایِ تنگِ ماهی

هر بار شکستم از درونم بغضم لبِ این سکوت خندید

محکوم شدم به بی خیالی،انگار کسی مرا نفهمید

هربار تمامِ بغض هایم لبخند به لب مرا شکستند

من ماندم و سالها صبوری اصلا به دَرَک چرا شکستند؟

من ماندم و نوعروسِ قلبم در حجله سینه ای پر از درد

با مهرِ هزار ریسه خون شُد عقدِ هزار بوسه سرد

 

نظرها 10 
  1. محمدرضا لطفی

    اردیبهشت 1, 1395

    ساختار و استخوان بندی قوی این اثر مثال زدنی است
    مرحبا

    از مفهوم عبور می کنم
    چون نگاه شما به شخص شما ارتباط دارد
    هیچکس به ویژه منتقدین حق ندارند واردتماشاگه و کشف و شهود شاعر
    بشوند

  2. طارق خراسانی

    اردیبهشت 1, 1395

    هربار تمامِ بغض هایم لبخند به لب مرا شکستند

    من ماندم و سالها صبوری اصلا به دَرَک چرا شکستند؟

    من ماندم و نوعروسِ قلبم در حجله سینه ای پر از درد

    با مهرِ هزار ریسه خون شُد عقدِ هزار بوسه سرد

    با سلام و درود

    عیدتان مبارک

    مثنوی بسیار زیبایی سروده اید خصوصا که  وزن  آن مفعولُ مفاعلن فعولن، مفعولُ مفاعلن فعولن می باشد

    در پناه خدا شاد زی

     

    • سلام جناب طارق بزرگوار

      سپاسگزارم گرامی

      میلاد مولایمان علی را دوباره خدمت جنابتان تبریک عرض میکنم.

      مانا باشید

  3. نگار حسن زاده

    اردیبهشت 1, 1395

    سلام نازنینم

    بسیار زیبا بود

    عیدت مبارک و روح پدر عزیزت شاد و یادش گرامی

    • سلام مهربان اعظم جان

      ممنونم از مهربانی خواهرانه تان

      میلاد مولا علی را خدمت شما تبریک عرض میکنم و طول عمری باعزت برای پدر بزرگوارتان ارزومندم

      زندگی به کام

  4. فرزاد امین اجلاسی

    اردیبهشت 2, 1395

    درودها گرامی
    زیبا سرودید

    مهمترین ویژه گی این سروده که ارتباط مخاطب با آن را بسیار ساده می کند

    روانی و صمیمیت بیان همراه با معانی و مضامین پرکشش در کلامی سراسر حرف و پخته است

    این سروده نمونه ی موفقی از این دست سروده هاست

    موفق باشید

    • سلام جناب اجلاسی بزرگوار

      سپاسگزار لطف شما هستم

      و میلاد مولایمان علی و روز پدر را خدمتتان تبریک عرض میکنم

      شادیتان برقرار

  5. جابر ترمک

    اردیبهشت 2, 1395

    درود و عرض ادب و احترام کویر بانوی بزرگ

    دیر یا زود از تابنده حیدری در مجامع ادبی بسیار بیشتر خواهیم شنید

    شگرد خاص ، زبان خاص و کارکرد خاص

    برجستگی کارهای شما فوق العاده است

    بازهم درود 

    • سلام جناب ترمک بزرگوار

      سپاسگزار مرحمت همیشگی شما هستم

      از دل برامده است…

      زنده باشید و پایدار