🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تیر و گلو

(ثبت: 100) مهر 27, 1394 

وقتی گلوی نازک او را نشان گرفت
وقتی که تیر، قدرت خود از کمان گرفت

وقتی که قطره قطره‌ی خون از گلو چکید
وقتی که خونِ گلو راه آسمان گرفت…

…دنیا جلوی چشم ربابش سیاه شد!
رنگِ بهارِ زندگی‌اش را خزان گرفت

نزدیک بود خاک جهان زیر و رو شود!
انگار قطره قطره‌ی خون هاش جان گرفت

در گیر و دار جنگ، خدا لحظه‌ای گریست
وقتی حسین، نو گل خود در میان گرفت

شاعر بس است! روضه‌ی اصغر تمام کن!
از سوز روضه ات دل صاحب زمان گرفت….

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. سلامممم و هزاران دروووود …

    نزدیک بود خاک جهان زیر و رو شود!
    انگار قطره قطره‌ی خون هاش جان گرفت
    در گیر و دار جنگ، خدا لحظه‌ای گریست
    وقتی حسین، نو گل خود در میان گرفت

    خواندن چندین باره این غزل نابت اخوی
    روح رو جلا می ده …

    اجرت با شش ماهه سید الشهداااااا………
    موفق باشی و سلامت …

    “همین”!

    • محسن علیخانی

      مهر 27, 1394

      سلام داداش علی اکبرخان عزیز

      ممنون از حضور گرمت داداش

      شما لطف داری شاعر

      یا علی مدد

  2. درود بر شما احسنت همیشه سراینده و نویسا باشی

  3. سلام شاعر گرامی
    شعر زیبا وپر حلاوتی بود تالبته چند پرش وزنی داشت که می توان رفع نمود

نظرها
  1. نگار حسن زاده

    مهر 27, 1394

    شاعر بس است! روضه‌ی اصغر تمام کن!
    از سوز روضه ات دل صاحب زمان گرفت….

    سلام و عرض ادب و احترام جناب علیخانی گرامی

    خیلی خوش آمدید به خانۀ خودتان…

    هم از طرف خودم و هم به نیابت از پدرعزیزم استاد خراسانی که در سفر هستند خیر مقدم عرض می کنم

    شعری ناب بود و بی نظیر

    خوشحالم که همچون گذشته می تونم از قلمتون بخوانم و بیاموزم

    سپاس که آمدید

    سلامت و سعادتمند باشید

    • محسن علیخانی

      مهر 27, 1394

      سلام خانم حسن زاده

      ممنون از حضورتون

      شما لطف دارید…

      من هم خوشحالم که در سایت شعر پاک کنار استاد طارق عزیز و دیگر پاکان هستم…

      باشد که در کنار ایشان و دیگر دوستان بیاموزم…

      یا علی مدد

  2. سلام و درود خدمت شما

    به سایت وزین پاک خوش آمدید

    سروده ی زیبایی را رقم زده اید

    اجرتان با صاحب اثر

    موید باشید در پناه حق

    • محسن علیخانی

      مهر 27, 1394

      سلام خانم زینالی

      ممنون از حضورتون…

      یا علی مدد

  3. فرخنده عابدینی

    مهر 29, 1394

    سلام و درود بسیار
    مرثیه ای کوتاه و جانسوز سرودید
    بیت آخر …
    اجرتون با شش ماهه کربلا

    • محسن علیخانی

      آبان 1, 1394

      سلام خانم عابدینی

      ممنون از حضورتون…

      یا علی مدد

  4. مينا امينی

    مهر 29, 1394

    مانا باشيد و موفق

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا