🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 تیمارستان

(ثبت: 267014) دی 23, 1402 
تیمارستان

مرا سخت
همراهِ رخوتِ رخت
بر تختِ زُمختِ تنهایی تاکسیدرمی
با سیم‌خاردارِ سکوت
بدونِ زیرنویس
بی پی‌نوشت بسته‌اند!

از پوستینم پیوسته
خالکوبیِ مرگ پلّه پلّه می‌رود بالا
گله گله گوسپندِ گور می‌چرد
_ می‌چرخد دورادورِ دشتِ مرکزیِ سرم!

زبان‌بسته گلایه‌ام
بسیار تا بسیار وقت است
زیرِ لیسِ خیسِ گرگ‌، گرگ، گرگ
روباه، روباه، روباه
وَ نیشِ دندانِ چوپانِ دروغ‌جو
اسطوخودوسِ استخوانش آبتنی
امّا، امّا، امّا…
شعر مانندِ دیر روز هنوز
دارُالْمجانینی در من است
دیوانگانش کلمه کلمه!

پُرس پُرس قرص
بدخیم اعصابم را شخم
خوابم
ولی، ولی، ولی…
هرگز خوبم نمی‌کند!

ـــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجی
ساکوتی. هند. دهلی‌نو
ـــــــــــــــــــــــ