🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جز به نگاهِ مهر تو، سنگ گهر نمی شود

(ثبت: 250704) شهریور 11, 1401 

 

«بی همگان به سَر شود، بی تو به سَر نمی شود»[1]
دستِ من است و دامنت، کارِ دِگر نمی شود

بارِ سفر چسان بَرَم؟ یار شکسته شَهپَرم
مرغِ شکسته بال و پَر، زادِ سفر نمی شود

دل؟! همه دل فدای تو، جان؟! همه جان برای تو
مهرِ تو از سرای دل، هیچ بِدَر نمی شود

عمر چو آب در گذر، رفت و مرا نشد خبر
بی تو هَدَر شود ولی، با تو هَدَر نمی شود

من زِ گناهِ دل خِجِل، غمکده شد دوباره دل
شامِ غمانِ عاشقان، بی تو سَحَر نمی شود

چرخ ز عشق بی خبر، جنگ برای سیم و زَر
فتنه نه یَک، که بی شُمَر، دَرد شُمَر نمی شود

دشت سروذِ لاله ها، خون شده باز ژاله ها
کاخِ ستمگران چرا، زیر و زِبَر نمی شود؟!!

سنگِ سیاهِ قلبِ ما، گوهرِ عشق کی شود؟
جز به نگاهِ مهرِ تو، سنگ گُهر نمی شود

طارق دل شکسته را، با غمِ دل نشسته را
گر تو برانی از درت ، دور زِ دَر نمی شود

 

[1] . مصرع از حضرتِ مولانا

 

 

 

 

نظرها
  1. صفا یغمایی

    شهریور 11, 1401

    سلام ودرودجناب خراسانی عزیز
    زیبا بود .احسنتم
    🌺🌺🌺

    • طارق خراسانی

      شهریور 11, 1401

      سلام و درود بر جناب یغمایی

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌷🌹🌿

  2. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 11, 1401

    استاد ارجمندم
    جناب طارق
    کاخ ِ ستمگران چرا زیرو زبر نمی شود؟
    تضمینی بسیار زیبا از حضرت مولانا.درود بر شما
    قلمتان سرسبز
    👏👏👏👏👏🌺🌺🌺🌺

    • طارق خراسانی

      شهریور 11, 1401

      سلام و درود بر طلای سرزمینم

      سپاس از مهر حضورت

      در پناه خدا 🌿🙏🌷🌹🌿

  3. سلام و سپاس استاد ارجمند، وقت شیرین شد دل بهجت یافت
    همچو مهی نشسته ای روی نهفته رفته ای
    باز بگو دلا چرا بی تو سحر نمی شود
    ….

    • طارق خراسانی

      شهریور 11, 1401

      سلام دوست شاعرم

      سپاس از مفرد زیبا و حضور شوق آفرینتان

      در پناه خدا 🌿🙏🌹❤️🌿

  4. سیاوش آزاد

    شهریور 15, 1401

    سلام
    درود یزدان بر حضرت مولانا روحی له الفدا
    زنده باشید
    کاخ ستمگران نیز زیر و زبر خواهد شد این وعده الهی است
    وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا