🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جلوه توحید

(ثبت: 238618) اردیبهشت 13, 1400 

جلوه ی توحید

خاموش شد چون جلوه ی توحید امشب
هفت آسمان اندر غمش بارید امشب

قرآن بی مولا کتابی بیشتر نیست
با ابن ملجم ، جمله ام تایید امشب

نخلی و چاهی هست و مولایم علی نیست
ماهی که خون شد گرد شب چرخید امشب

مولود کعبه، وقت سجده ، در عبادت
با فُزتُ ربّ الکعبه شد تجدید امشب

سجاده ای شد شستشو با خون مولا
شقُّ القمر شد گوئیا خورشید امشب

یک بیوه زن با کودکانش ناله می زد
چون راز زنبیل غذا ، فهمید امشب

یکجا یتیمی ظرف شیری را به دستش
با چشم گریان کودکی نالید امشب

در غربتت یک جمله بس ، مولای خوبی
کوفی زِ مسجد رفتنت پرسید امشب

هرکس چو ما درد یتیمی را چشیده…
این درد او گویا شود تشدید امشب

(تنها) به جز این در ندارد هیچ راهی
باشد نگردد نزد حق نومید امشب

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

نظرها
  1. مدینه ترکاشوند

    اردیبهشت 13, 1400

    درود بر شما شاعر ارجمند و فرهیخته
    🙏🙏🌼🍁🌸🌹

    • حسن نبی

      اردیبهشت 13, 1400

      درود و ارادت بانو ممنون از حسن توجه شما 🙏🏼🙏🏼

  2. حسین شیرکوند

    اردیبهشت 13, 1400

    🌻🌺🌻🌺🌻🌺🌻

    • حسن نبی

      اردیبهشت 13, 1400

      زنده باشید دوست عزیز 🌹

  3. کبری محمدی

    اردیبهشت 15, 1400

    نخلی و چاهی هست و مولایم علی نیست
    ماهی که خون شد گرد شب چرخید امشب😔 😔

    سلام و عرض تسلیت
    عالی سرودید در غم شهادت مولای مان علی ع
    قلم تان همیشه سبز
    🌿🍃🌿🍃🌿

    • حسن نبی

      اردیبهشت 15, 1400

      سلام زنده باشید
      التماس دعا در این شبهای عزیز🙏🏼🌹🙏🏼

  4. فرخنده عابدینی

    خرداد 2, 1400

    یک بیوه زن با کودکانش ناله می زد
    چون راز زنبیل غذا ، فهمید امشب😔

    درودتان بزرگوارسروده ای تاثیرگذار و زیبا خواندم. . اجرتون با مولای متقیان ع.🌹

    • حسن نبی

      خرداد 2, 1400

      درود ، زنده باشید و سربلند ممنونم🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا