🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جماران! آفتابت کو؟

(ثبت: 1633) خرداد 13, 1395 

جمــاران! آفتــاب روشنــی بخـــش ســریــرت کو؟

در این شبهـــای تـــار بی سحـــر ، بـدر منیرت کو؟

بهـــار آور هـــزار نغمـه پردازت کجـا ؟ چـون شد؟

نسیــم زنـدگـــی بخــش و شمیــم دلپذیــرت کو؟

فضـــا آکنـــده از بـــوی ملال انگیــز انــدوه است

گلت کو ؟ نافه ات کو ؟ گلعذارت کو؟ عبیرت کو؟

هلا! دریای جوشــان عدالت ، گوهــرت چون شد؟

هلا! ای بیشـــه ی ســرسبــز استقلال ، شیرت کو؟

بگــــو ای پایگــاه معـــرفــت ، ای مسنـــد ایمان

امامـــت را کجــــا بردند؟ ســـــردار دلیرت کو؟

خموش اینســـان چرایی ، مـأذن توحید و آزادی؟

بلالت کو؟ اذانت کو؟ خـروشت کو؟ صفیرت کو؟

قمردرپرده ،اخترمرده ، شمع افسرده ،ره تاریک

خـــــدا را از که پرسیـــم آفتـاب دلپذیرت کو؟

جمـــاران! با خمـــاران محبت ، نکته ای ، حرفی

شکستــه ساغران بر سر زنان گویند پیرت کو؟