🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جناس

(ثبت: 213159) مرداد 16, 1398 
جناس

نگاه
درترانگی ترآب
تن می شست به گلاب…
که بر دامن گل می زد…
چون ردّ پای باران
از چکید ابران تر
برصورت گلشن وچمن
گل می کرد …
بر لبان خشک و زرد
پژمرد را می گرفت
در التیام بغل
حوصله می ساخت وُ
می ریخت…
بر سرعروس معرفت
گلباران می کرد دشت را
ازهدایای بلند
کبوتر به هوا پرمی داد…
از غمین و متروک لانه ها
عشق
می وزید بر بالشان
تا آخر خنده ی ابرها
این باران
شرف می بارید و برف
بر کاکل رنگین در پژمرد گلنارها
در باغ می گشاد در دل صحرا
رقم بی مغلطه ی عشق
می زد به گونه گونه ی برگها
نقش عشق
برجغرافیای جنون ودیوانه وار
تا برقصند
درشعاع عالی ترازاندیشه ها
رها
چون باد بانی در
چنگ و طرب هولناک طوفانی های هوا ، رها
باران
خود را می کشید
تا پای چشمان منتظر پژمردگیها
که اسف می ر یخت برزمین
شباهت می دادشان به خودش
تا فرو ریزند
به چال وچوله ها
که ردفراز و نشیب تا دریا
خط ِسیر سرآمدشان بود
تا دررسند
به هزارآغوش رقصان بیقرارفلس ها
که بوی برده بودند
از آمدن گوهران اشکها
و
دریا پر بود از گوش ماهیان
منتظرقطره ای ازآوای بیقراری تو
که کی می رسد ز راه
به دشت آبی تماشا
تا گوهران بی گمان بی شک
یقین گردد این اشک
و هزار تبلورو تللوء اش
نامیرا بردمد و
بزند به درودیوار های سرد و یخ
ازسرنا و ساز صدفها
از یمن فرو ریخت
آسمان و اشک
و زلال تو و باران
درمروارید یتیمی ” یکی ” می گشت
بچشم
و
به چها ر گوشه ی بی جغرافیای عشق
برمی نشست

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مرداد 16, 1398

    سلام استاد گرانقدر

    دریایی ست این شعر
    باید با تمام وجود در آن غوطه ور شد
    شاگردی هستم که دو زانو در کلاس سپیدتان می آموزم.

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👏🌿

  2. امید سعیدی

    مرداد 16, 1398

    سلام و درود
    کبوتر به هوا پرمی داد…
    از غمین و متروک لانه ها
    و سپید را پایان و آغازی است در این قسمت از شعر استاد……………🌹🌹🌹🌹🌹

  3. امیر جلالی

    مرداد 16, 1398

    تا برقصند
    درشعاع عالی ترازاندیشه ها
    رها
    چون باد بانی در
    چنگ و طرب هولناک طوفانی های هوا ، رها

    اثر فاخر شما ، در شروعش منظره ای زیبا از یک روز بارانی بود و در ادامه خواننده بی اراده دست در دست واژه می رفت … تا این قطعه که آوردم.
    بسیار زیبا بود و درود بر شما

  4. جواد مهدی پور

    مرداد 16, 1398

    درود بر شما استاد رشنو گرامی

    زیبا سرودید

    لذت بردم

    قطره ی اشکی که اینجا می چکد
    کار دریا می کند او تا ابد
    💐

  5. سلام حضرت استاد عزیز

    زیبا و با شکوه

    درودتان باد

    💐🌺🌺🌺🌺🌺🌺💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا