🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 جهان بی رو نازت ماه را کامل نخواهد دید

(ثبت: 266374) آذر 28, 1402 
جهان بی رو نازت ماه را کامل نخواهد دید

شبیه من در این عالم کسی بیدل نخواهد دید
جهان بی روی نازت ماه را کامل نخواهد دید

شفای کورِ مادرزادِ عشقت را نمی بینی؟
مسیحا دم بیا این چشم روشندل نخواهد دید

نجاتم می دهد مستی خمارت می شوم امّا
شنیدم گفت این دیوانه را عاقل نخواهد دید

همین حالا بمان از عشق لبریزم کن ای دریا
به امواجت قسم! این ردّ پا ساحل نخواهد دید

پریشان می کنی او را به رقص آورده ای مو را
بپوشان تار مویت، ای دل غافل! نخواهد دید…

“به دنبال کسی جا مانده از پرواز می گردم” *
هزاران حیف او جان مرا قابل نخواهد دید…

 

١٤٠٢/٠٩/۲۶
معصومه بیرانوند

______
* فاضل نظری

 

 

نظرها 13 
  1. طارق خراسانی

    آذر 28, 1402

    سلام دخترم

    غزلِ بسیار تا بسیار زیبایی ست
    چند بار خواندمش
    اول به نقد غزل پرداختم حدود ده سطری نوشته بودم که ناگهان به شیوه ی بیانت پی برده و همه را حذف کردم.
    عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • سلام و عرض ادب خدمت شما استاد ارجمند
      کاش حذف نمی کردید و می فرستادین
      لابد در مورد ضمایر شعر بوده
      اما تا جایی قلم یاری کرده سعی کردم خطایی به وجود نیاد
      اما باز هم ممنون می شم نکات لازم رو بفرمایید چون بی ویرایش فرستادمش

  2. مهدی سیدحسینی

    آذر 28, 1402

    درود بر شما
    قلمتان نویسا 🌹🌹

  3. طلعت خیاط پیشه

    آذر 28, 1402

    درود بر شما
    بسیار زیبا قلم زده اید
    ❤️🌹🌷❤️🌹🌷❤️🌹🌷

    • سلام و درود بر شما شاعر گرامی
      خیلی ممنونم طلعت عزیز بی شک زیبا خواندید

  4. علی معصومی

    آذر 28, 1402

    سلام بر بانو بیرانوند
    و
    قلم استوارش
    ♡♡♡

  5. درود و احترام شاعر ارجمند
    صاحبدل اندیشمند
    غزل جان پرور همراه با تلمیح و تبیین بسیار تامل برانگیزی است
    بسیارعالی، بسیارعالی

    • سلام و عرض ادب خدمت شما استاد ارجمند
      خیلی ممنونم
      بی شک نظر لطف شماست

  6. کمال حسن لیلا دیده مجنون می خواهد
    وگر نه این غزل را اینچنین خوشگل نخواهد دید
    دروده خانم بیرانوند. بزیبایی قلم زده اید و اثری زیبا آفریده اید.
    احسن
    👏👏👏🍉👏👏👏

    • سلام و عرض ادب خدمت شما استاد ارجمند
      خیلی ممنونم
      بی شک نظر لطف شماست
      سلامت باشید

  7. درود برشما مه جبین بانوی عزیز
    عااالیست دستمریزاد قلمتان نویسا 👏🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا