🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حقیقت

(ثبت: 228325) تیر 2, 1399 
حقیقت

 

دیدم که یکی مرد خدا بود و مروِّت
هم اهلِ صفا بود و هم او اهلِ محبت
خاموش و به لب زمزمه ذکر خدا داشت
چون آهوی رَم کرده فراری ز قضاوت
در جمع به یک گوشه و انگار نبود او
نه گوش به غیبت بسپرد و نه به تهمت
نه چشم طمع داشت به مال دگران و
نه سخت دوان بود پی ثروت و شهرت
پرسیدم از او راهِ حقیقت ننمایی؟
آن مرد چه سر بسته مرا کرد نصیحت!
«تا سگ نشوی کوچه و بازار نگردی
هرگز نشوی گرگِ بیابانِ حقیقت»

 

 

 

 

نظرها
  1. علی معصومی

    تیر 2, 1399

    🌿👏👏👏👏بسیار زیباست
    🌺🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸

  2. سپیده طالبی

    تیر 2, 1399

    سلام و عرض ادب و احترام
    حضورتان استاد گرامی قدر

    بسیار زیبا بود و تامل برانگیز
    دست مریزاد و درودتان باد🌺

    • طارق خراسانی

      تیر 2, 1399

      سلام و درود به بزرگ بانوی پاک

      سپاس از حضور آن بزرگوار

      در پنله خدا 🌿🙏❤️🌿

  3. حسن سمیعی

    تیر 2, 1399

    احسنت جناب استاد عزیز بسیار دلنشین🌸🌺🌷🌹
    گر از دل و با سعی رَوی روی به مقصد
    البته خداوند گشاید در نعمت

    • طارق خراسانی

      تیر 2, 1399

      سلام و درود

      دقیقا همان است که حضرتعالی فرموده اید.

      سپلس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌿🙏❤️🙏🌿

  4. علیرضا رستمی

    تیر 3, 1399

    لعنت به من که حقیقت نوشته ام… از یس دروغ راست نوشته اند خل شده ام…

  5. سلام و لب مریزاد بزرگمرد
    غزلی روان و ملیح همراه با تصاویری دلنشین
    شکوه قلمت استوار

    👏👌🌹🌹

  6. امیر جلالی

    تیر 3, 1399

    هم آموختم و هم لذت بردم …
    این اثر پیام داشت و ریشه در واقعیت…
    درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا