🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حوا

(ثبت: 370) آذر 25, 1394 
حوا

دلت گرفته تواین روزها چرا حوا
دلت گرفته از ادم از ابتدا حوا
بدون خنده ی تو روزگار من تلخ است.
بخند دختر شیرین قصه ها حوا 

کجا نوشته که باید تو عاشقی نکنی؟
کجا نوشته سزاوار درد سنگینی؟
کدام دست پلیدی تورا عقب رانده؟
چرا ترانه نخواندی؟چرا تو غمگینی؟

تو ابر٬نه٬ توهوا نه٬تو نور خورشیدی
که بی توقع وساده همیشه تابیدی
شبیه هاجر و مریم شبیه سارایی
شبیه سوره ی کوثر همیشه جاویدی

برای قحطی این شهر تشنه دریا باش
هوای عاشقی از سر بگیرو حوا باش
اشاره ای کن ومجنون بساز از آدم ها
ورق بزن شب سنگین وباز لیلا باش

به اسم دختر ومادر همیشه سنگ صبور
به نقش محکم همسر همیشه پشتیبان
فرشته ی همه ی عصرهای عمر بشر
بهانه ی همه ی شعرهای جاویدان

به شور عشق تو فرهاد بیستون کنده
برای حافظ شیرین کلام شاخ نبات
الهه ی همه ی خوب ها وخوبی ها 
شکوه واژه ی انسان ورنگ آب حیات