🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خانه اى روى گسـل

(ثبت: 5915) اردیبهشت 8, 1397 
خانه اى روى گسـل

دلم از روز اول خانه اى روى گسل مى خواست…

براى لرزه هايش عذرهاى مستدلّ مى خواست!

شبيه چترى از رنگين كمان بر روى دريا بود…

چنين حال خوش و بخت بلندى، از ازل مى خواست

تماشا داشت قامت بستنش در جانماز خون

سراپا دعوت “حىّ على خيرالعمل” مى خواست

تمام شهر را مى برد جشن ماه پيمايى…

ولى خود را ميانِ خوابِ رنگينِ زُحَل مى خواست

شكوهِ سرنوشتش را دلم آن قدر باور داشت

كه قلب كهكشان از او برای خود بدل مى خواست

دلم مى خواست با پيراهنى از گل به رقص آيد

ميان دشت، از ياس و شقايق يك بغل مى خواست

دل من خوب مى دانست هر كس گل برايش كاشت

فقط زنبوردارِ واردى بود و عسل مى خواست!

_برايش قلعه اى همسايه ى بابونه ها مى ساخت

سپس تا غارتِ شیرینی اش ضرب الاجل مى خواست!_

ملالى نيست از دودى كه در چشمِ خیالم رفت

دل ديوانه ام افسانه اى نامحتمل مى خواست…

شبى تا خواست خود را رو كند، پاى قلم لغزيد

براى وصف حالش قرنها ضرب المثل مى خواست

بناى درددل كردن ندارد. اهل گفتن نيست…

اگر با واژه ها هم سفره شد گاهى، غزل مى خواست…

نظرها
  1. رضا زمانیان قوژدی

    اردیبهشت 8, 1397

    احسنت بانو

    زیبا سرودید

  2. رضا زمانیان قوژدی

    اردیبهشت 9, 1397

    انصافا همه چی تموم…ایول

    دل من خوب مى دانست هر كس گل برايش كاشت

    فقط زنبوردارِ واردى بود و عسل مى خواست

    ….

    مانا باشید و قلمتان نویسا

  3. جواد مهدی پور

    اردیبهشت 9, 1397

    سلام و عرض ادب محضرتان استاد بانو آرامش گرامی

    از شعر بسیار زیبایتان لذت بردم و بهره مند شدم

    زنده باشید به مهر

  4. طارق خراسانی

    اردیبهشت 9, 1397

    سلام و درود 

    غزلی فاخر ، ناب و زیبا مهمان بزرگ بانوی شعر پاک بودم 

    سپاس از به  اشتراک گذاشتن این اثر نفیس 

    در پناه خدا

  5. موسی عباسی مقدم

    اردیبهشت 9, 1397

    سلام بانو |آرامش غزلی بدیع وعالی بودنظر قبلی را اشتباه ارسال کردم تازه واردم ببخشید

  6. مهران اسدپور

    اردیبهشت 9, 1397

    درودها به پیشگاه ارجمند خواهر هنرمندم بانو آرامش…

    دستمریزاد…

    شاهکار ارزشمندتان را خواندم و باز هم خواهم خواند…

    بدون اغراق  باید زیبا سرودن را از کلک زرافشان حضرتعالی آموخت…

    توفیقتان روز افزون به مدد الهی …

     

  7. سمانه تیموریان

    اردیبهشت 10, 1397

    فوق العاده زیبا

    دلمریزاد . 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا