🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خدائی دیگر

(ثبت: 264184) مهر 9, 1402 

 

کوریم و غافل گشته ایم

درگیر باطل گشته ایم

مشغول این دنیا شدیم

ما غرق این دریا شدیم

از اصل دور افتاده ایم

چون تن به ذلت داده ایم

ارزش کنون بی ارزش است

خیر با بدی در سازش است

خیر جلوه ای باشد ز شر

شر است ولی جور دگر

عاقل همان جاهل بود

حق هم همان باطل بود

معروف به شکل منکر است

زاهد به واقع کافر است

دیگر خدا یک مظهر است

ما را خدایی دیگر است

پول است نام این خدا

ثروت بود معبود ما

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    مهر 9, 1402

    سلام
    والا تا آنجا که یادم هست ، همیشه پول در تاریخ، خدایی می کرد .

  2. فیروزه سمیعی

    مهر 9, 1402

    درودتان باد جناب استاد حمادی ادیب گرانمهر 🌞
    بسیار تأمل برانگیز و ژرف در اندیشه سروده اید 🌺🍀✨🕊️
    زنده باد 👏👏👏👏👏💯💯💯 🌸🌟
    حظ وافر بردم 🍀🌺✨
    پاینده باشید و سرفراز مانید و هماره نویسا
    🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌱

  3. شاعر ارجمند و ادیب
    سلیم جان حمادی
    سلام و درود
    از خواندن اشعارت لذت می برم ، درد اجتماع را زیبا به تصویر می کشی و خواننده درد شیرینی را به جان می خرد .
    دوست دارم عاشقانه ای از قلمت بخوانم .
    قلمت روان
    وجودت سبز

    • سلیم حمادی

      مهر 10, 1402

      شبگرد عاشق دوست عزیز
      بودن در این محفل صرفنظر از بار آموزشی که دارد برای من این مزیت را داشت که دوستهای خوب و عزیزی چون شما و مهرداد جان و استادطارق و معین عزیز را شناختم وازلین بابت خدارا شاکرم
      موفق باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا