🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خردسوزان!

(ثبت: 4318) خرداد 31, 1396 

بی فـــروغ عشـــق ، دنیـــا نیست جــز ویرانه ای

خاستــــگاه مـردمــــان مفلــــسِ دیـــوانـــه ای

گر مراد از کسر کثرت کسب وحـدت بودوهست

پیش مــــا فــرقــی ندارد کعبـــه بـا بتخانــه ای

پیــر مــا پـــروا نــدار از سوختن فرمـود ، از آن

هرکجا شمعـی است روشن ، دل بـود پـروانه ای

محفل دل نیست آن محنت سرا کـز روی عُجب

آشنــــا را اعتنــــایـــی نیست بـــا بیگانــه ای

جـان شیــریــن را چه قابل گر به استغنای طبع

هــر نفس ســــازی فــــدای دلبـــر جانانه ای

آن خمــــاری ها که در سر بود ما را محـو شد

بــا تبسّــم های نـــاب نــرگــس مستانـه ای

دیــن و دل دادیم از کــف در خرابـات مغان

گـــه بـه افســـون نگاهی ، گاه با افسـانـه ای

مـا خـــردســـوزان عالم بر سر پیمـان عشق

بــاده پیماییـــم بــا رنـــدان نـافـرزانــه ای!

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):