🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خوار دورانم مکن

(ثبت: 228202) خرداد 30, 1399 
خوار دورانم مکن

 

خوار دورانم مکن (موشَّح)

بیش از اینم واله و سرمست و حیرانم مکن
درد و غم بسیار دارم فکر درمانم مکن

من گناه خویش را بنهاده ام بر دوش خود
لنگ لنگان می روم سر در گریبانم مکن

یا بیا روزی به پیشم یا به پیش آور مرا
کافری گم کرده راهم حرف از ایمانم مکن

نیستم لایق به دیدارت ولی ای نازنین
مخمل آلاله ای از دیده پنهانم مکن

راهی دریای شوقم روی موج انتظار
ای چلیپا کرده گیسو فکر طوفانم مکن

نیشتر بر سینه دارم در هوای دیدنت
یا ز وصل خود بگو یا حرف هجرانم مکن

کام ما را از شرنگ تلخ کامان داده اند
واله از قند لب و رخسار خندانم مکن

بسکه دنبال تو گشتم روزگار از من بُرید
گر نمی گیری سراغم خوار دورانم مکن

رفته رفته مهلت عمرم به یغما می رود
دم به دم آتش به شمع رو به پایان مکن

آشنا بود آنکه معصومی بجانم شعله زد
نا امید از لحظه های فصل بارانم مکن

◇رمز: (حرف اول مصاریع) بدم، لیکن مرا نیکو بگردان

 

 

 

 

نظرها
  1. مینا یارعلی زاده

    خرداد 30, 1399

    درودها بر جناب معصومی عزیز؛
    ملک الشعرای پاک👏👏👏💐

  2. طارق خراسانی

    خرداد 30, 1399

    سلام و درود
    در صنعت توشیح، موشح زیبایی سروده اید
    درودتان
    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

  3. امیر جلالی

    خرداد 31, 1399

    رفته رفته مهلت عمرم به یغما می رود
    دم به دم آتش به شمع رو به پایان مکن

    بسیار زیبا بود و ذهن خوانند را درگیر خود می کرد.
    معنا داشت و پیام
    درود بر شما

  4. درودها و دستمریزاد جناب معصومی عزیز 🌹🌹🌹

  5. درودها
    و لب مریزاد
    👌🌺🌺

  6. سپیده طالبی

    تیر 2, 1399

    سلام و عرض ادب و احترام
    حضورتان استاد گرانمهر
    بسیار زیبا بود عارفانه / عاشقانه دلنشین تان بزرگوار
    دست مریزاد و درودتان باد🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا