🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خودت می دانی

(ثبت: 258394) فروردین 25, 1402 
خودت می دانی

 

عشق، پایانِ سکوت است، خودت می دانی
هجرتی تا ملکوت است، خودت می دانی

وعده ی زاهد ما باغِ بهشت است، ولی
جلوه ای از بَرَهوت است، خودت می دانی

آنکه دستش نبود سبز کویرش خوانند
واحه ی وادی لوت است، خودت می دانی

در پی قوم دغلکار هر آن پا بدوید
دست شیطان به قنوت است خودت می دانی

این همه شورِ شعاری ست به شبخانه ی عقل
همه از قوَّتِ قوت است، خودت می دانی

رنج و سرگشتگی جد بزرگم آدم
بی شک از گاهِ هبوط است، خودت میدانی

عقل بیچاره بر آن شد بزند ریشه ی عشق
بینوا در هَپَروت است، خودت می دانی

در نمازِ شبم این نکته شنیدم از “جان”
حال خوش در ملکوت است، خودت می دانی

 

سروده شده در 9 فروردین 139‪3
فروردین سال جاری ویرایش شد.

 

 

 

نظرها 12 
  1. علی زمان خانمحمدی

    فروردین 25, 1402

    بسیار تأثیر گذاشت…. استاد ارجمند زنده و پاینده باشید

    • طارق خراسانی

      فروردین 25, 1402

      سلام حضرت استاد خانمحمدی عزیز

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏🌱

  2. علی معصومی

    فروردین 25, 1402

    آدمی از قِبَل کینه به جائی نرسید
    بس که دیوانه که شوت است خودت می دانی

    از همان لحظه که از افتاده به گردونه خاک
    مست اثار هبوت است هودت می دانی
    ♡♡♡
    درودها بر شما
    حضرت دوست
    عالی
    ♤♤♤

    • طارق خراسانی

      فروردین 25, 1402

      سلام و درود بر حضرت دوست

      سپاس از مهر نگاهتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏♥️🌱

  3. معین حجت

    فروردین 25, 1402

    به به …
    قافیه ، ردیف و محتوی، همه در حد متعالی
    💐💐💐

    • طارق خراسانی

      فروردین 25, 1402

      سلام و درود بر استاد حجت عزیز

      سپاس از مهر حضورتان

      در پناه خدا 🌱🌹♥️🙏🌱

  4. محمدعلی رضاپور

    فروردین 25, 1402

    حال خوش در ملکوت است‌ خودت می دانی

    بسیار زیبا
    سلام و درود و خدا قوت

    • طارق خراسانی

      فروردین 25, 1402

      سلام و درود

      سپاس از حضور بسیار گرمتان

      در پناه خدا 🌱🌹🙏♥️🌹🌱

  5. برهان جاوید

    فروردین 25, 1402

    درود استاد طارق بزرگوار
    زیباست و ارزشمند
    دستمریزاد
    ارزویم شده معراج و رسیدن به وصال
    هر پریشانیم از درد هبوط است خودت میدانی

    پاینده و مسرور باشید
    ❤️❤️❤️🌹🌹🌹👏👏👏

    • طارق خراسانی

      فروردین 25, 1402

      سلام برهان عزیز
      چه بیت زیبایی
      بی شک به یادگار از برهان نازنینم راهی غزل خواهد شد.
      سپاس 🙏
      در پناه خدا 🌱🌹👌♥️🌱

  6. س.سکوت رحیمی

    فروردین 26, 1402

    دروداستاد
    عالی بود عالی
    دست مریزاد بر قلمتان
    ماندگار باشید در نگاه نور و آرامش همسفره ی دلتان🌺🌺

  7. مهدی سیدحسینی

    فروردین 26, 1402

    بس که زیباست غزلهای جناب طارق
    ” بنده ” هم غرق سکوت است خودت می دانی🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا