🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 خونِ دیونیزوس

(ثبت: 251250) شهریور 24, 1401 
خونِ دیونیزوس

 

آه ای انارِ چاک‌ چاک
با تجسّمِ عبورِ ذرّه‌هایِ بی غبار
از جبینِ شاخه‌هایِ هر درخت
در مسیرِ نبضِ خنده‌ها ببار!

 

ای مسیحِ بی‌شمار
بر صلیبِ پَرپَرِ فضایِ آشکار
_ سرخ و آبدار
شادمانه بر زمین
با نشاطِ خنده‌هایِ بیقرار
پابه‌پایِ غصه‌هایِ روزگار
با نجابتی که از تو می‌رود سراغ
در وریدِ زیستن بتاب!

 

ای نمادِ متصل به‌ باغ و قاصدک
در زمینهٔ خیال
جرعه‌ جرعه در مدارِ رکعتی به‌ زندگی
اوجِ روحِ آفتاب را بنوش
مِثلِ شمس و مولوی
بلخِ رو به‌ خورشید را برقص!

 

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی.هند
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا