🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ” درخت آرزو “

(ثبت: 215844) مهر 14, 1398 

چــرا پرنده‌ی دلم شبــی شکستــه بـال شد
چه‌ شد که لمـس دیدنت  برای من محال شد

مگــر مـرا نــدیده ای حریـص دیــدن تـواَم
چگونه بخت خفته‌ام به‌ سمت این ملال شد

اگر که چــال گونـه‌ات دل مـرا نشـانه رفـت
فِتـادنم  به چـاه تو شــروع این روال  شـد

شبی که‌ خنده‌های‌ تو به‌ گوش تشنه‌ام رسید
تمــام  لشکـر  غمـم اسیــر انحـلال شــد

به یوسف رخت اگر که دست من بریده شد
“حـواس پرتیِ دلم به گونه های چـال شـد”*

فـدای خـط و خـال و آن نگـاه پر فریب تو
و چشــم پاک‌ و روشنی‌ که‌ در جهـان‌ مثال‌ شد

نگو که -بی‌تفــاوتی- ز بـام خـاطرم گذشت
ندیده ای مگر جنون به عشقت احتمال شد

گل از درخـت آرزو اگر نچیــده دسـت مـن
تمــام‌‌ خواهشش‌ فقط رسیدن و وصال‌ شد

#بهاره_کیانی
۹۸/۷/۶

*وام گرفته از شاعر گرانقدر #علی_سلطانی_نژاد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نقدها
  1. مانی سرخابی

    مهر 14, 1398

    درود بر شما
    در سروده سعی شود زبان سالم باشد
    درون مایه فکری و محتوا می‌بایست غنی تر باشد
    از کلمات حشو در کنار هم خود داری شود مثل رسیدن و وصال
    از نظر خیال هم حسن تعلیل ها میبایست مناسب باشند
    قافیه ها در بیت ها حل شود
    هر چه روان تر و از نظر زبان سالم زیباتر
    نیاز به مطالعه بیشتر در سروده های موفق است
    منتظر سروده های قوی تر و حرفه ای تر از شما هستم

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    مهر 14, 1398

    درود بر شما
    خیلی زیباست
    قلمتان سبز🍃

  2. … سلام
    والا من هم نمی دانم
    زنده باشید و جویا…

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا