🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درخت و خورشید

(ثبت: 2943) آذر 21, 1395 

غروب.. عمقِ افق، مجمع الحقایق شد
حصارِ سینه ی شط، دشتی از شقایق شد

درخت، خیره به خورشیدِ پشتِ دریاها
دوباره آه کشان، غرقِ آن دقایق شد

غریبِ رهگذری زیرِ سایه اش پرسید
چه شد قریب، غریب و رقیب، لایق شد

صدای خواهشِ سرشاخه های تشنه ی نور
سکوتِ خلوتِ ساحل، شکست و هِق هِق شد

به استحاله ی جانکاهِ تیشه ها تن داد
درختِ سبزِ تناور، غروب.. قایق شد

 

 

 

نظرها 10 
  1. زهره خسروی

    آذر 22, 1395

    سلام 

    اشعار شما هم زیبا و هم خیلی حرف با مخاطب خود دارد

    درود بانو

  2. طلعت خیاط پیشه

    آذر 22, 1395

    درود بر شما

    قلمتان سر سبز

  3. طارق خراسانی

    آذر 22, 1395

    با سلام و درود 

    مانند همیشه زیبا و فاخر سروده اید

     در خصوص   مصرع دوم  بیت زیر  نظرم  را بیان می کنم تا شما بزرگوار چه نظری داشته باشید.

    به استحاله ی جانکاهِ ارّه ها تن داد
    درختِ سبزِ تناور، غروب.. قایق شد// درخت سبز تناور سرود قایق شد

    درپناه خدا شاد زی

    • پانته‌ آ عسکری

      آذر 23, 1395

      سلام و عرض ارادت
      سپاسگزارم استاد
      تصویرِ خورشید(معشوق)، در ابتدا و انتهای غزل تکرار شده تا تاکیدی بر حضور حقیقت و شناخته شدن و خیرگی در آن به وسیله ی شناسنده(عاشق) باشد
      همزمان با رفتن خورشید، درخت هم به دنبالش می رود
      هر عاشقی، فرصتی و زمانی خاص برای اثبات از خودگذشتن دارد
      در این جا لحظه ی رفتن خورشید، زمانِ مورد نظر است

      • طارق خراسانی

        آذر 23, 1395

        سلام دختر شاعرم

        بدون شک صور خیال شما از بنده قوی تر است

        کاملا توجیه شدم

        همان غروب  عاااالی ست

        به وجودتان افتخار می کنم

        • پانته‌ آ عسکری

          آذر 23, 1395

          از محضرتان شعر نیکو و خلق نیکو را توامان

          می آموزم استاد 

  4. جواد مهدی پور

    آذر 24, 1395

    درود بر شما استاد عسکری گرانقدر

    زیبا و دلنشین سرودید

    مرحبااااااااا

    لذت بردم از شعرتان

    • پانته‌ آ عسکری

      آذر 24, 1395

      بزرگوارید جناب دکتر مهدی پور

      خوشحالم که پسندیدید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا