🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 درس

(ثبت: 256672) اسفند 9, 1401 

 

آمار ميدادي به هر كي كه دلت ميخواست
درس عجيب رشته ي آمار يعني تو
در فارسي دلبسته و دلداده يعني من
در شعر ها زيبا ترين دلدار يعني تو

چشماي تو يك عنصر بي نقص در شيمي
فيزيك تو فيزيك دنيارو عوض ميكرد
من زيستو بعد از تو خيلي خوب ميشناسم
با چشم تو حتي فردريش نيچه حظ ميكرد

ابروت شبيه درس پر پيچ و خم ديني
چشماي تو مثل رياضي سخت و شيرينه
هركي شبيه من كمي آرايه ميفهمه
در حرف حرف صورتت آرايه ميبينه

اين صفحه رو ميباختم چون صورتت زيباس
از اين همه رخ توي صفحه مات ميمونم
من بي دفاعم پيش تو ؛پس از همين امروز
قطعا دفاعي رو عميق و خاص ميخونم

علم نجوم و پرت كن هرجا دلت ميخواد
واسه دل من زهره و مريخ چشماته
واسه مني كه اكثرا تاريخ ميخونم
زيباترين جاي همه تاريخ چشماته

جغرافي دنيا برام بعد از تو چيزي نيست
مثل درختي تو بيابون !بي ثمر ميشم
جغرافيا يعني نباشي زرد ميمونم
جغرافيا يعني تو باشي سبز تر ميشم

با اينكه ميگن ادما خيلي زبون بازم
بي تو زبون مادريم رو هم نميدونم
اصلا زبون دوم و سوم كه هيچ حتي
توي زبون اولم هم بي تو ميمونم

دنبال نفعي از من بيچاره ي مغلوب
مثل مدارس گاه غير انتفاعي باش:)
بنشين كنارم پيش پايت چاي دم كردم
زيباترين درس علوم اجتماعي باش

عشقم بدون؛توي دل اين زندگي گاهي
يا جبره و يا احتمال هيچ اختياري نيست
اين دل براي زندگي با عشق آمادست!
دل خونه ي مسكونيه ملك تجاري نيست!

يك بار ديگه با چشات اين مردو جادو كن
گاهي تو هم مثل منِ ديوونه عاشق باش
بي فلسفه دل ميبري از هركسي ميخواي
زيبا ترين تصوير درس و علم منطق باش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    اسفند 9, 1401

    سلام

    متفاوت و زیبا

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌🌹🌱

  2. عظیمه ایرانپور

    اسفند 9, 1401

    درود بر شما
    عالی بود
    حقیقتا لذت بردم
    از این همه خلاقیت شاعرانه ی کم نظیر🌺👏👏👏

  3. غلامحسین جمعی

    اسفند 9, 1401

    درودو سپاس بزرگوار

    دستمریزاد زیباست تلفیق هنر و علم و بیان

    لذت بردم عزیز

    🙏🙏🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا