🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دل به تو دادن

(ثبت: 6883) مهر 25, 1397 

 

از سَرِ کوی تو من رَستم و دل را به دگر بستم و سوی دل و دلدار دگرجَستم

و زین خانه و کاشانه گُسستم ،به سَرِ جوی نشستم ،به کمانخانه ابروی تو

من ، آینه بستم ، تا ببینم که ، که هستم

درِ میخانه فَراز است و ندانم زِ چه مستم .

وندانم که چرا عشق از این خانه گذر کرد و دگر باره ز با من بودن ،سخت

حذر کرد و به کرّات ،دلِ دَر به دَرم، زیر و زِبَر کرد و هزاران بار تحقیر،ز پا

تا به سَرَم کرد و دروغین قسمی خورد و ز من حیثیتی بُرد و دل آزرد و

چها گفت و چها کرد ………. با تو ام وصله ناجور تر از حُقّه نامرد :

توچها با من بیچاره که کردی و مرا خار نمودی و ز دست تو به کنج در و

دیوار پناهنده و صد چوب و فلک بر من آواره و سختی کش میدان تو

بودم منِ بیننده و یک عمر شدم بنده و از عشق تو آکنده و از جبر تو

کاهنده واز ننگ تو شرمنده و از سردیِ سرما زده‌ٔ شهوتِ چشمانِ تو من

مُرده ولی درعطش عشق توبودم ، من خواهنده ، به امّید طلوعی پُرِ از

خنده و جای تو شود دولت پاینده و یک عشقِ فزاینده و یک خلعتِ

فردوسِ برین ، جای کُتِ ژِنده و فریاد بر آرم صنما

صنمااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا :

دل به تو دادن غلط و دل ز تو بردن هوس و دل ز تو کندن خطر و

با تو شکفتن ضرر و بی تو نشستن هَدَر و از تو گذشتن شرر و بی تو

رسیدن سفر و از تو بریدن مَفَر و مرگ تو دیدن ظفر است

سروده : علی احمدی (بابک حادثه)

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (5):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 26, 1397

    سلام و درود 

    بسیار زیباست 

    احسنت 

    در پناه خدا 

    • علی احمدی

      مهر 26, 1397

      زیبایی عنصر لاینفک دیدگان با شرف شماست حضرت استاد خراسانی بزرگمهر ینده نوازی تان را بی مر سپاس 

  2. جواد مهدی پور

    مهر 26, 1397

    درود بر شما جناب احمدی عزیز

    • علی احمدی

      مهر 26, 1397

      استاد مهدی پور گران ارج مهرتان را سپاس 

  3. علی رفیعی

    مهر 26, 1397

    سلام و درود استاد گرامی جناب احمدی عزیز

    بسیار زیبا سروده اید

    توفیقات روزافزون برایتان از درگاه احدیت خواهانم.

    در پناه خدا

    التماس دعا

    • علی احمدی

      مهر 26, 1397

      عرض خالصانه ترین درود و ساس های بیکرانه استاد و برادر مومن و ارجمندم جناب علی آقای رفیعی والا قدر التماس دعا من سرا پا تقصیر دارم عزیز دل .

  4. علی احمدی

    مهر 26, 1397

    بی نظیر است کپی برداشتم با ذکر نام مبارکتون برای نشر در کانالم لذت بردم هیچ ایرادی هم نداره کلا ایراد در نبوغ وجود نداره اختلاف سلیقه داریم بسیار بسیار زیبا بود از صمیم قلبم گفتماستاد منوچهری والاقدر

    • سپاس از نظر لطفتون

      بداهه بود و از بین تقریبا هزار خط خطی ام ،به جان دوستش دارم

      • علی احمدی

        مهر 27, 1397

        درود داداش نازنینم آقا محمد جواد عزیز …صادقانه بگم نگو خط خطی …خداییش بی نظیره عشق کردم سالار واقعا قشنگه به دلم نشست 

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا