🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 119

(ثبت: 243478) آذر 23, 1400 

 

خرقه و تسبيح شيخ گرچه به ظاهر نكوست
بي عملان كي رَوَند رو به ره كوي دوست
چشم بصيرت بود باطن هر چيز ديـد
بي بصري ميبود نيست يكرنگي، دو روست
٭٭٭
شاعر شيرين سخن با خبر از حرف اوست
مي كند آن گفتگـو از اثر حرف دوست
تا اثر از حق بديد ، شعر نكويـي بگفت
تا كه نـبيند اثر، بي خبـر از گفتگـوست
٭٭٭
صائب شاعر بگفت حكمت هركار دوست
جـمله كار جهان حكمت اسرار اوست
هركه پي حكمتست حكمت حق را شناخت
واضح و روشن بديد كار جهان دست دوست
٭٭٭
حافظ شيرين كلام گفته زِ گفتار دوست
شعر نكويش ببيـن پُر اثر از حرف اوست
هر سر بي عقل و مغز ، سرور سرها نشـد
سَر كه در آن عقل نيست سر نَبُوَد آن كدوست
٭٭٭
منشاء درياي علـم صفحه قرآن اوست
صحبت قرآن شنـو بر همه آدم نكوسـت
هركه نكويـي نكرد بر هـمه افراد حق
پيرو قرآن كه نيست كي شنود حرف دوست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 23, 1400

    خرقه و تسبيح شيخ گرچه به ظاهر نكوست
    بي عملان كي رَوَند رو به ره كوي دوست

    درودها 👏🌷👏

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درس اخلاق است کلاسِ شعرِ پدر بزرگوارتان
    خدایش رحمت کند
    درود

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. مدینه ترکاشوند

    آذر 23, 1400

    سلام
    درودها فوق العاده زیبا
    پویا وبرقرارباشید استاد💐🍀🌸

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. خسرو فیضی

    آذر 23, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . خرقه و تسبيح شيخ گرچه به ظاهر نكوست
    . بي عملان كي رَوَند رو به ره كوي دوست
    . چشم بصيرت بود باطن هر چيز ديـد
    . بي بصري ميبود نيست يكرنگي، دو روست
    .
    . استاد بزرگوار و ارجمند چونان همیشه
    . شیوا و زیبا سروده اید 🌺
    . رحمت خداوندی نثارتان . . آمین

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا