🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 128

(ثبت: 243791) دی 2, 1400 

 

دوست دارم يار نيكوتر زِ خود پيدا كنم
تا كه جانم را به حرف نيك آن شيدا كنم
آنكه حرف دانش و علم و هنـر يادم دهـد
جاي دارد جان خود با حرف آن سودا كنم
٭٭٭
گر توانم زجر دست دشمن از خود وا كنم
راحت و آسودگي را مي توان پيدا كنم
زجر دشـمن، يارب عجب تلخست و سخت
اي خدا مرگش مهيا كُن كه من امضا كنم
٭٭٭
هستي كز او بُود ، سببـي شد به هست ما
هـمراه ما بُده است زِ روز الست ما
مـا را در اين زمانه ، كه آورده و مي برد
تا بشكنـد طريقه ي هـر قول پست ما
٭٭٭
هستش كه عيش و نوش جهان داده دست ما
داد آن به ما ، ولـي نشـد پاي بست ما
اين عيش و نوش و ناز و تنعّم كه در من است
بيرون كشد در عاقبت از چنگ دست ما
٭٭٭
در تك و تازي و جنگ علم به بحران رسـد
در تك و تازي و بحث علم به پايان رسـد
گر تك و تازي نبود ، اين دو اثـر خفتـه بود
كي اثـر خفتـه ، از دور نـمايان رسـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 2, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . دوست دارم يار نيكوتر زِ خود پيدا كنم
    . تا كه جانم را به حرف نيك آن شيدا كنم
    . آنكه حرف دانش و علم و هنـر يادم دهـد
    . جاي دارد جان خود با حرف آن سودا كنم
    .
    . استاد گرانمهر مانند همیشه عالی و عبرت آموز
    . اشعارتان جاودانه می ماند 🌺
    . در پرتوی رحمت ایزد یکتا جنت مکان باشید . آمین

    • سلام و درود استاد فیضی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. فریبا نوری

    دی 2, 1400

    دوست دارم يار نيكوتر زِ خود پيدا كنم

    🌷🌿🌷 درود🌷🌿🌷

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا