🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 13

(ثبت: 236858) اسفند 17, 1399 

 

هر كس بكنـد طاعت از آن امر الـهي
رزقـش به يقين مي رود آن رو به فزونـي
در طاعت احكام الـهي به جز اين نيست
ما تـجربه كرديـم در اين راه گـواهي
٭٭٭
هـر كس نكند طاعـت فرمان الـهي
عمرش به هـدر مي رود و رو به سياهي
راهـي كه خداونـد جهان كـرده معيّن
صد راه ديگـر هست ، ولـي راه تباهي
٭٭٭
رزقـي كه حسن داشت زِ تقدير الـهي
آمد بـر دستـش و بـشد بـذر گيـاهي
قانع بـشد از هر چه خداونـد بر آن داد
گر بيش به من داد و كـم گاه به گـاهي
٭٭٭
پند حكيم ، خيـر و ثواب است بشنويـد
بر غيـر حكمت است ، ره درد نگرويـد
حكمت به جوّ تـجمّل دنيا صواب نيست
سرهـا به رأي حكمـت داور بياوريـد
٭٭٭
هـوش دار كه در سفـره نان پا نگذاري
اين سفـره نعمـت به مقـدم بشمـاري
نان را به ملايـم و به آداب و رسـومش
هرگه بـخوري شكر خـدا را بـگزاري
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    اسفند 17, 1399

    🌻🌷🌺🏵️💐🌸🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      اسفند 22, 1399

      سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا