🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 137

(ثبت: 244012) دی 11, 1400 

 

اي كاروان حُـسن تو در مُلك ما نِـه اي
فهميده ايـم بـر هـمه ما تو صانعـي
بر ما اميد مي دهي از حـُسن و خُلق خود
خود مركزي به حُسن و برآن حسن قانعـي
٭٭٭
هر كه پُر دغل مي بود، در طريق پنهانـي
راه و بيشتـَر پيمود ،در طريق شيطانـي
كذب و كينه ونيرنگ در جهان فراوان شـد
اينكه واضح است امروز كي بُوَد به پنهانـي
٭٭٭
مست آرزوهايـم اي خدا تو مي دانـي
آرزو فزون دارم در طريق شيـطانـي
من زِ اين هوسهايـم كي قناعتـم باشـد
كـي توان غنـي گردم در طريق نفسانـي
٭٭٭
تا كي به هرزه گويي، از حرف حق نگويي
در راه و رسم شيطان،برحرف حق عدويي
آن حرف حق كه پاك وداراي صدملاكست
در راه و رسم انسان ،مي بايد آن بـجويي
٭٭٭
جفا و جور كدام است و ظلم و جـور كدام
كه ظلم و جـور، زِ ناي است و ناي زِ عام
اگر زِ ناي خودت هر سخن كه بد گويـي
بدان كه هـر سخن بد ضرر زند به تـمام
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

نظرها 10 
  1. مریم محبوب

    دی 11, 1400

    🌺🌺🌺🌺🌺

    تا كي به هرزه گويي، از حرف حق نگويي
    در راه و رسم شيطان،برحرف حق عدويي

    درود بسیار زیبا و پرمعنا

    🌷

    روان پاکشان در آرامش و یادشان تا همیشه گرامی باد

    💐🍃💐🍃💐🍃💐🍃

    • سلام و درود بانو محبوب
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. خسرو فیضی

    دی 11, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    .
    . اي كاروان حُـسن تو در مُلك ما نِـه اي
    . فهميده ايـم بـر هـمه ما تو صانعـي
    . بر ما اميد مي دهي از حـُسن و خُلق خود
    . خود مركزي به حُسن و برآن حسن قانعـي
    .
    . سروده ای زیبا و شیوا و عبرت آموز
    . خدایش رحمت کناد . . آمین
    . 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. سلام و رحمت بر ایشان🌺

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  4. دروووودها
    روحِشان شاد

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  5. طارق خراسانی

    دی 11, 1400

    اگر زِ ناي خودت هر سخن كه بد گويـي
    بدان كه هـر سخن بد ضرر زند به تـمام

    سلام و درود بر فرزند خلف زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

    جان پدر عالیقدرتان قرین رحمت حق باد و شاد

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا