🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 139

(ثبت: 244070) دی 13, 1400 

 

من آن داناي نيكويم كه دائم در تكاپويـم
به دنيا راحتي جويم ولي آن را نمي جويم
بيا جانا زِ من بشنو نصيحت مي كنم بر تو
به دنيا راحتي نَبوَدهمين باشد كه مي گويم
٭٭٭
حَـسنا ، شعر تو در وادي حكمت نـگرم
من هم از حيرت و زُهد تو يقين با خبـرم
متحيّر زِ چنين فكر دقيق و نظرت سوي خدا
حيرت آن علم فزون است كه آمد به سـرم
٭٭٭
من در اين وادي حيرت حَـسنا غوطه وَرم
بلكه بتوانـم از اين حيرت خود بهره بَـرم
شاعران جـمله در اين وادي حيرت برسند
هر كه اينجا نرسد، بي خبر است از هنـرم
٭٭٭
من از اين وادي حيـرت ، رفقـا رهگذرم
تا از اين وادي حيرت ، تو بگيـري خبـرم
شاعران جـمله به ديدار هم آماده شويـد
نُقل مـجلس بِكُنيدش ، سخن چون گهـرم
٭٭٭
هر زمان خواهم عبادت را زِ خود افزون كنم
ديدم آخر من مريضم، ناتوانـم ، چون كنم
بارالـها اين مريضي را شفا گـر نا دهـي
چاره اي نَبوَد به من جز ديده را گريان كنم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 13, 1400

    . درودها نثارتان 🌺
    . استاد گرانمهر یکی از زیباترین سروده ها
    . را مهمانتان بود 🌺
    .
    . من آن داناي نيكويم كه دائم در تكاپويـم
    . به دنيا راحتي جويم ولي آن را نمي جويم
    . بيا جانا زِ من بشنو نصيحت مي كنم بر تو
    . به دنيا راحتي نَبوَدهمين باشد كه مي گويم
    .
    . عالی و فوق زیبا . . خدایش رحمت کناد . . آمین
    . 🌹🌹🌹🌸🌸🌸🌹🌹🌹

    • سلام و درود استاد فیضی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا