🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 140

(ثبت: 244102) دی 14, 1400 

 

در اين جهان كه بگردم در آرزوي تو باشـم
به هر قدر كه بجويم به جستجوي تو باشـم
طريق مـملكت و مُلك ، دست من نَـبُوَد
من از طريق تـمنّا به سوي كوي تو باشـم
٭٭٭
طريق فتنه مي بُود كليد هر جنايت است
به هر طريقه اي بُود به ضد فعل عفت است
مجو تو راه فتنه را ، حذر بكن زِ فتنه ها
همين ره مروّت است ، بهر بشر محبت است
٭٭٭
در مُلك بـي زوال خدا كس نـمي شود
كاري كند كه كار نكويش قوي شـود
ملك از خدا و نظم و نظامش كه از خداست
بر نظم آن كسـي نـتوان مدّعـي شـود
٭٭٭
اي رفيق عمر گرانـمايه كه مصرف بشـود
مصرف ها و هوسها كه بگردد، چه شـود
عمـر وابسته به تقوي و ديگر زُهد و نـماز
قابل درگـه و دربـار خـدايت بشـود
٭٭٭
سبب چه بود، جهان جـمله سفله پرور شـد
هـمين سبب بشود، جمله سفله يك سر شـد
به كار جويـي خود مردمان كه مي پوينـد
سبب نه خودست جهان خود زِ سفله بدتر شد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. درودتان جناب مصطفایی

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا