🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 142

(ثبت: 244190) دی 16, 1400 

 

ما به توكل رويـم در طرف كوي دوست
هر چه تفضّل كند ما بشناسيـم از اوست
هركه به خودخواهي است در ره دنيـا رَوَد
دوست ترحّم كند كي بشناسـد از اوست
٭٭٭
بنگريد آن گل خوشبوي ديانت كه نكوست
بايد آدم بشناسد كه ديانت چه نكوست
هر كـه با دين و ديـانت سر و كارش نـبود
بر هـمه دين و ديانت به يقيناً كه عدوست
٭٭٭
زِ حرفهاي پراكنـده ناي خـود بر بنـد
زِ، ناي حرف بدت مي زند به خلق گزنـد
به هر كسي كه تو از ناي حرف بد گفتـي
يقين بدان كه همان حرف بد به تو گوينـد
٭٭٭
آن مرده دلاننـد پي سـود جهاننـد
آن زنـده دلاننـد كه بـي سود جهاننـد
ياران طرف سود جهان بيهوده گردي است
آن مرده دلان ، زنده دلان را نگراننـد
٭٭٭
نگـو كـه دوره چرا سفلـه پروري دارد
كـه كام بخشـي آن سفلـه پروري آرَد
كـه كام جويي مردم و سفلـه پرورهـا
به اشتياق هـم اند ، هـمديگر نِگه دارنـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 16, 1400

    سلام و درود

    حرفی درست

    نگـو كـه دوره چرا سفلـه پروري دارد
    كـه كام بخشـي آن سفلـه پروري آرَد
    كـه كام جويي مردم و سفلـه پرورهـا
    به اشتياق هـم اند ، هـمديگر نِگه دارنـد

    ذر پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👏👌🌿

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. دی 16, 1400

    سلام و دروود
    قلم تان روشن سطرهای زندگی تان چراغانی
    🌺🌺🌺🌺

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا