🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 154

(ثبت: 244596) دی 28, 1400 

ما با خـبرانيـم كه با عهـد و قراريـم
از جنگ و جهالـت و تـقلّب به كناريـم
جنگ است كه ويرانـه كُنـد مُلك عدالت
ما حافظ بر صلـح در اين ملك و دياريـم
٭٭٭
هر كس به ره راست ، همان راه تو پويـد
هر كس كه زبانـي بودش ذكر تو گويـد
اي خالق مـخلوق و هـمه عالـم و آدم
هر كس كه بصيرت بُوَدش نقش تو جويـد
٭٭٭
قصدش چه بود راهت جان مـرا رُبـود
گـر چرخ روزگار به من كينه وَر نبـود
يارب ترحـّمي كه منـم زير چنگ چرخ
از چنـگ در خطراتـش به من گشـود
٭٭٭
دستگاه آفرينش بـَهرم خطر فـزون كـرد
تا اينكـه آفريـده ، جسم مرا كُنـد گـرد
يارب چه حاصل از من زين بود و زآن نبودم
حاصل نـماند از من در مُلك و جنگل درد
٭٭٭
طريـق گـردش چـرخ كهـن بـود
طريـقش بهر من رنج و مَـحَن بـود
هـمه عـمرم هـمين چـرخ كهنسـال
بـراي جسـم و جان من خـَشن بـود
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. سلام بر روح پاک تان
    صلواتی هدیه ی شما:
    اللهم صل علی محمد و آل محمد
    البته همراه با
    و عجل فرجهم
    که کم فروشی نکرده باشیم. 🌹🌹🌹

    • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
      الهی آمین
      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درود و سلام جناب دهنوی. روح پاکشان شاد.
    🌷🌷

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. محمد حسنی

    دی 29, 1400

    درود ها 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا