🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 155

(ثبت: 244625) دی 29, 1400 

 

گـر اين نـخل قـدم پـُر ثـمر بـود
به كـار چـرخ دنيـا پـُر ضـرر بـود
زِ دستـم هـر هـنر كردم چنـان شـد
كـز آن فرهاد و دست كـوه كـَن بـود
٭٭٭
درد اين بُوَد كه چرخ به من كينه وَر شـود
كار نـكوي من همه جا در هـَدر شـود
نـتوان گريزم از دغل و كينـه هاي چرخ
گر عالـَمي بر اين بدنم بال و پـَر شـود
٭٭٭
از مـدار كار حق نـتوان بشـر غافل شـود
هر نفر غافل شود كارش همان باطل شود
حاجيـا در آن ديار كعبه رفتـي بهر حج
گر نيابي رسم حق از آن ديارش رد شود
٭٭٭
عيش اساسش بود عنوان ،ولي پُـر خون دلم
امنيت عنوان كند ، ويران نمايد منزلـم
ضربه دنيـا و زجـر مـردم دور از خـدا
تلخ تـر دارد زِ اول سـازش آب و گلـم
٭٭٭
هرچه اطرافم نظر دارم ، در اين دنيا وِلم
بار سنگين تر از اين دنيـا رسد بر هيكلـم
من كه آزادم به هر جايي رَوَم بهـر خوشي
خوش نمي بينم گره افتد به كار و مشكلم
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سلام و درودتان🌹🌹🌹🌿🌿🌿

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. صفا یغمایی

    دی 29, 1400

    درودها جناب دهنوی عزیز
    خسته نباشید
    🌷🌷🌷

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. نسرین حسینی

    دی 30, 1400

    درودها وخسته نباشید به شما
    روح وروانشون شاد🌺🌺

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا